| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:وحید طیفوری رتبه گیلان در کشور به لحاظ پوشش سرشماری اینترنتی را 14 دانست و گفت: 25.6 درصدی جمعیت گیلان معادل 657 هزار نفر در سرشماری اینترنتی مشارکت داشته اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان گیلان؛ معاون آمار و اطلاعات سازمان و قائم مقام ستاد سرشماری استان با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام سرشماری اینترنتی تا 27 مهر، اظهار کرد: ستاد مرکزی سرشماری با توجه به اختلال سامانه سرشماری اینترنتی در روزهای ابتدایی و در پی درخواست برخی از استان ها به دلیل افزایش استقبال، تصمیم به تمدید سه روزه گرفت.

طیفوری با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام اینترنتی در کشور، افزود: انتظار مشارکت 35 درصدی در نخستین تجربه سرشماری اینترنتی پیش بینی شده است که تاکنون 26 درصد جمعیت کل کشور ثبت نام اینترنتی انجام داده اند.

وی از مشارکت 25.6 درصدی جمعیت گیلان معادل 657 هزار نفر در سرشماری اینترنتی خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با کشور های دارای تجربه مشابه وضعیت خوبی در پوشش سرشماری اینترنتی داریم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه سرشماری اینترنتی در معدود کشورهای پیشرفته دنیا از جمله کانادا، استرالیا، اسپانیا، کره جنوبی و آمریکا انجام می شود، گفت: کانادا در نخستین تجربه سرشماری اینترنتی خود در سال 2006 شاهد مشارکت 18.5 درصدی بود.

طیفوری ضریب نفوذ اینترنت در کشور را 40حدود  درصد دانست و عنوان کرد: سیاهکل، رضوانشهر، رودبار و تالش جزو شهرستان های پیشتاز گیلان در امر سرشماری اینترنتی هستند. با کمک فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها و کلیه دستگاه های اجرایی میز سرشماری و چادر سرشماری رایگان برای خانوارهایی که تمایل به سرشماری اینترنتی دارند، اما امکان دسترسی ندارند، برقرار است و سرشماری اینترنتی رایگان انجام می شود.

وی با اشاره به آخرین اطلاعات، رتبه گیلان در کشور به لحاظ پوشش را 14 دانست و خاطرنشان کرد: بسته های تشویقی نظیر قرعه کشی 10 میلیون ریالی برای یک هزار نفر توسط مرکز آمار ایران در نظر گرفته شده است که تاکنون 15 نفر از گیلان در پنج مرحله از قرعه کشی برنده شده اند.

 وی اضافه کرد: توسط مرکز آمار ایران، اعطای 2 گیگ ترافیک رایگان(تا سقف 10 گیگ) برای خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی مشارکت داشته اند، نیز در نظر گرفته شده است.

قائم مقام ستاد سرشماری گیلان ادامه داد: با توجه به تمدید سرشماری اینترنتی تا 27 مهر ماه، سازماندهی مأمورین آمارگیر به منظور توزیع اطلاعیه های جلب مشارکت مردم به صورت چهره به چهره در زمان باقیمانده انجام گرفته است تا توضیحات لازم را در خصوص سرشماری اینترنتی به خانوارها ( هدف گذاری 250 هزار خانوار)  ارائه نمایند و انتظار می رود با مشارکت مردم عزیز گیلان در سرشماری اینترنتی طی دو روز باقیمانده با مشارکت جدی در سرشماری اینترنتی، افزایش قابل ملاحظه ای شاخص مذکور را در کشور شاهد باشیم.

وی در خصوص حساسیت به وجود آمده برای برخی مردم مبنی بر حذف یارانه گفت: همانند گذشته تاکید می شود که سرشماری هیچ ربطی به یارانه ندارد. اما اگر اطلاعاتی هم در خصوص یارانه نیاز باشد از طریق سایر دستگاه های ذیربط اقدام خواهد شد که در آنجا نیز بر اساس وظیفه اخلاقی موظف به ارائه اطلاعات دقیق و صحیح هستیم

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code