| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
مسوول حقوقی سازمان آتش‌نشانی رشت عنوان کرد:
       کد خبر: 74595
نگاه ایران: مسوول حقوقی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: مزاحمان تلفنی سازمان آتش نشانی رشت از طریق واحد حقوقی در حال پیگیری هستند. به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، امیر گلرخ روز یکشنبه (25 مهر) افزود: با توجه به این که 70 درصد تماس های روزانه با ۱۲۵ آتش نشانی رشت مزاحمان تلفنی هستند، واحد حقوقی این سازمان با جدیت با این موضوع برخورد می کند. امیر گلرخ مسوول حقوقی سازمان آتش نشانی گفت: برای هر مزاحم تلفنی می بایست یک نامه نگاری «شکوائیه» مجزا جهت ارجاع به مراجع قانونی صورت گیرد. بدین واسطه با توجه به حجم بالای مزاحمان یک فرایند بسیار طولانی را در پیش داریم ولی ممارست در پیش برد هدف نهایی که کاهش چشمگیر مزاحمت تلفنی است، همچنان به طورجدی ادامه خواهد داشت. وی در ادامه به پی گیری چندین مزاحمت سامانه فوریت ۱۲۵ آتش نشانی و اتمام روند پی گیری و نتیجه دهی آن اشاره داشت و افزود: شاید تکرار این مطلب و ارایه اسناد مرتبط با پیگیری های قضایی موجبات کاهش مزاحمت شود ازاین رو یکی از شکوائیه ها ضمن محفوظ نگه داشتن اطلاعات شخصی منتشر خواهد شد. 2095-3888 وی بابیان این که مزاحمت تلفنی در حقوق کیفری یک فعل عمدی آگاهانه و ازجمله جرایم غیرقابل گذشت است، اظهار کرد: بر اساس ماده 641 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات بازدارنده هرگاه فردی با استفاده از تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص (حقیقی یا حقوقی) ایجاد مزاحمت کند به مجازات حبس از یک تا شش ماه محکوم می شود. وی خاطرنشان کرد: برخی از مزاحمت های سامانه 125 توسط کودکان و با استفاده از تلفن منزل و یا تلفن همراه والدین انجام می گیرد که نیاز است تا خانواده ها بر فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند. مرکز ستاد فرماندهی و کنترل 125 آتش نشانی کلانشهر رشت، در یک هفته گذشته پاسخگوی دو هزار و 779 تماس شهروندان بود که از این تعداد ارایه خدمات به بالغ بر 59 مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان انجام شد. بر اساس آخرین آمار، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت دارای 12 ایستگاه با 320 نیرو است.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code