| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد:
       کد خبر: 74029

نگاه ایران: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: کشور میزبان کنوانسیون 2017 راهنمای گردشگری جهان است و به همین منظور، استان گیلان باتوجه به دارابودن ظرفیت های گردشگری بسیار بعنوان گزینه مطرح میزبانی راهنمایان گردشگری کشور پیش از برگزاری کنوانسیون عنوان شده است.

رضا علیزاده افزود: برنامه دهمین جشن راهنمایان کشور در اسفندماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری و میهمانان خارجی ، با تعامل و همفکری در حال تدوین است. وی با ابراز خرسندی از میزبانی ایران برای برگزاری کنوانسیون 2017 راهنمایان گردشگری جهان بیان کرد: این میزبانی مقدمه ای برای توجه بیشتر مردم و مسئولان به موضوع گردشگری و ایجاد عزم ملی برای رونق آن است.

وی به افزایش ورود گردشگران خارجی در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: این رویداد نشان می دهد که در ذات گردشگری عناصری فراتر از مسائل مادی نقش دارد و میهمان نوازی و آنچه در فرهنگ، ذات و تمدن ایرانی نهفته است موجبات آشتی و وحدت سایر ملل با ایران اسلامی را فراهم می آورد.

علیزاده توجه مقام معظم رهبری به ابعاد توسعه گردشگری ایران را بزرگترین تایید بر فعالیت های گردشگری کشور دانست و گفت: منویات ایشان در حوزه گردشگری باید سرلوحه فعالیت های فعالان این حوزه قرار گیرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین روشهای معرفی این استان از طریق راهنمایان در تورها صورت می گیرد و حضور این افراد می تواند به صورت ملموس معرفی تمامی ابعاد یک جاذبه را میسر کند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان، بر ارتقای سطح دانش تخصصی راهنمایان گردشگری تاکید و اظهار کرد: راهنمایان برای انتقال موضوعات و مفاهیم مرتبط با حرفه تخصصی خود می بایست به منابع و اطلاعات صحیح و دقیق تکیه کرده و آن را به گردشگران منتقل نمایند.

وی ادامه داد : عملکرد راهنمایان گردشگری در یکسال گذشته در برگزاری همایش های تخصصی، معرفی جاذبه های گردشگری و هدایت تورهای گردشگری بسیار ارزنده بوده و می بایست این موقعیت را تقویت کرد.

علیزاده گفت : نقش راهنمایان در هدایت تورهای گردشگری از نگاه گردشگران بسیار حایز اهمیت است و این موضوع می بایست مد نظر فعالان گردشگری قرار گیرد.

فعالیت بیش از 400 راهنمای گردشگری در گیلان از مباحثی است که مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان به آن اشاره کرد و یادآور شد: تاکید این اداره کل همواره بر رعایت موازین اخلاقی، چارچوب قوانین و نیز هنجارهای پذیرفته شده در هر محیط است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code