| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از ایجاد مرکز شتاب دهی در راستای حمایت از اجرای طرح های دانشجویی در دانشکده فنی و حرفه ای چمران رشت خبر داد.

فرزاد توکلی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران رشت اظهار کرد: تفاهمنامه مذکور با هدف شناسایی، هدایت و حمایت از ایده ها و کسب و کار نوپا در حوزه فناوری و اطلاعات منعقد شده است.

وی از ایجاد مرکز شتاب دهی برای حمایت از اجرای طرح های دانشجویی در دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران رشت خبر داد و افزود: انعقاد تفاهمنامه مذکور ایجاد مسیر جدیدی بین دانشگاه، دولت و صنعت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با تأکید بر نوآوری های فناورانه در راستای ایجاد شغل و توسعه و شکوفایی استان و کشور، بیان کرد: نوآوری های فناورانه باید منجر به شناسایی و حمایت مناسب در مسیر صحیح شده و ارتقای گیلان را در بر داشته باشد.

توکلی، جریان شکل گیری و طرح ایده از بستر دانشگاه ها و فرآیند تجاری سازی با بهره گیری از شتاب دهنده ها را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: نقش دانشجویان و مراکز دانشگاه های در خلق ایده های جدید مهم است.

وی به نقش دولت در ایجاد بستر مناسب برای تجاری سازی و خلق ثروت اشاره کرد و گفت: پنج برنامه در حوزه آی .تی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در حال اجرا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اجرای طرح دولت الکترونیکی، خاطرنشان کرد: اجرای طرح مذکور در کاهش ترددها و سفرهای شهری تاثیرگذار است.

توکلی، ایجاد اتوماسیون و سامانه های اداری را سبب کاهش مصرف کاغذ عنوان کرد و یادآور شد: سامانه مکانیزه اداری بین استانداری و فرمانداری های گیلان راه اندازی شده و این امر در کاهش مصرف کاغذ تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز توانمندسازی با کمک پارک علم و فناوری گیلان از جمله برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است، اظهار کرد: مرکز مذکور به منظور ارائه خدمات به گروه ها ایده پرداز در گیلان راه اندازی می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code