| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه بودجه و گیلان خبر داد:
       کد خبر: 73557

نگاه ایران: معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه بودجه و گیلان از ثبت نام 372 هزار نفر از گیلانی ها در طرح اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 خبر داد.

وحید طیفوری افزود: تا ساعت شش صبح امروز ، 372 هزار نفر گیلانی در قالب 121 هزار خانوار در طرح اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در طرح اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در کشور 14 و 58 صدم درصد است، اظهار کرد: این مشارکت برای گیلانی ها 14 و نیم درصد است.

وی تصریح کرد: همچنین این آمار مشارکت جمعیتی در قالب خانوار تا ساعت شش صبح امروز برای گیلان 13 و 3 دهم درصد و برای کشور 13 و چهار دهم درصد است.

طیفوری با اشاره اینکه به مهلت ثبت نام اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 تا 24 مهرماه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه به روز های پایانی طرح سرشماری اینترنتی سال 95 نزدیک می شویم ، افرادی که به تمایل به سرشماری به این شیوه را دارند باید هرچه سریعتر اقدام نمایند.

وی به جوایز ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن نیز اشاره و بیان کرد: به تمامی کسانی که از طریق اینترنتی در این طرح مشارکت می کنند، دو گیگ اینترنت رایگان تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: در صورت ثبت نام بیش از یکبار برای افراد مختلف این جایزه تا 10 گیگ نیز می رسد.

طیفوری گفت: دانش آموزانی که والدین شان سرشماری اینترنتی داشته باشند می توانند با پیامک شماره ملی دانش آموز به شماره 300000 ( 300 هزار) در قرعه کشی ویژه دانش آموزان شرکت کنند.

وی یادآورشد: برای خانوارها نیز با انجام قرعه کشی جوایز 10 میلیون ریال در نظر گرفته شده که تا کنون سه مرحله از آن اعلام شده است.

در مرحله سوم قرعه کشی نام چهار خانوار از استان گیلان به نام نجف کامرانی از حویق تالش، مهدی ترقی از فومن، بیژن حجتی راد از رشت، عابد ظهرابی توسه سرا از ماسال دیده می شود.

سرشماری اینترنتی از سوم مهرماه از طریق سامانه www.sarshomari95.ir آغاز و تا بیست و چهارم مهرماه ادامه دارد.

پس از پایان سرشماری اینترنتی، کدی به فردی که اطلاعات را وارد سامانه کرده است داده می شود که خانوار باید در حفظ این کد کوشا باشد، زمان مراجعه مامور سرشماری به خانوارها با دادن کد به مامور، دیگر سرشماری حضوری نخواهند شد.

افزایش صحت و دقت و کاهش هزینه های سرشماری از مزایای سرشماری اینترنتی است که لازم است مردم در انجام آن مشارکت کامل داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه برای تسهیل در ثبت نام اینترنتی مردم مکان هایی ( ثبت نام رایگان) در استان پیش بینی شده است، گفت: آدرس این مکان ها را می توان در سایت سازمان برنامه و بودجه گیلان با مراجعه به آدرس mpogl.ir در لینک سرشماری مشاهده کرد.

استان گیلان با 16 شهرستان، طبق سرشماری سال 1391 ، دارای دو میلیون و 480 هزار و 874 نفر جمعیت است.

خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند، دیگر نیازی نیست در سرشماری حضوری شرکت کنند.

از بیست و پنجم مهرماه تا بیست و پنجم آبان ماه نیز سرشماری حضوری صورت می گیرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code