| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:
       کد خبر: 729

نگاه ایران: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رونق دوباره چاپ کتاب در استان گفت: ناشران گیلان در سال 93 بیش از یک میلیون و بیست هزار نسخه کتاب چاپ کردند.

دکتر فیروز فاضلی در این رابطه گفت: پس از سال 90 ناشران به دلیل افزایش قیمت کاغذ، نوسان بازار کاغذ و... با مشکلات فراوانی روبرو شده بودند که در سال گذشته با ثبات قیمت ها و فراهم شدن زمینه مناسب در حوزه چاپ، ناشران گیلان با چاپ 596 عنوان کتاب توانستند رکورد جدیدی در حوزه چاپ کتاب به ثبت برسانند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ در سال گذشته 110 عنوان کتاب به شمارگان 241 هزار جلد با موضوع کودک و نوجوان و 31 عنوان با شمارگان 60 هزار جلد با موضوع معارف دینی در این استان منتشر شده است.

وی افزود: در میان کتاب های چاپ شده 530 عنوان تألیفی و 39 عنوان ترجمه و از 413 عنوان کتاب چاپ اول و 111 عنوان نیز چاپ مجدد بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حمایت همه جانبه این اداره کل از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: در سال گذشته 88 نمایشگاه کتاب در سطح استان برگزار شده که نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بازدید 122 هزار نفر و فروش 16 میلیارد ریالی کتاب به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی استان بوده است

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code