| شنبه، 01 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: آیت الله رضا رمضانی دیدار با جمعی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توسعه استان دغدغه مشترک نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است.

وی برگزاری جلسه های مشترک نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در همدلی و همزبانی را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: تلاش نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی جای قدردانی و خسته نباشید، دارد.

رمضانی با بیان اینکه اهدافی در گفتمان انقلاب اسلامی و امام(ره) تعریف شده است، تصریح کرد: در راستای اهداف انقلاب اسلامی باید گام برداشته و حرکت کنیم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، نظام اسلامی را دارای سه رکن اساسی خواند و بیان کرد: رکن نخست اسلام با قرائت امام(ره) و مقام معظم رهبری است، اسلام نابی که دارای حکومت، معرفت، عقلانیت و عدالت است.

وی، مردم را رکن دوم نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم در قالب مردم سالاری دینی تعریف شده ضمن اینکه سومین رکن رهبری است.

رمضانی با اشاره به اینکه سه رکن مذکور سبب ایجاد نظام اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم صدمه ای به ارکان نظام وارد شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری بر مبنای اسلام اشاره کرد و یادآور شد: امروز شعارهای مذکور تداوم دارد و نباید از آن عدول کنیم.

وی، استقلال در تمام حوزه ه ها را به عنوان اصل و هدف دانست و اظهار کرد: ایران اسلامی با تقویت بنیه و جنبش علمی در بخشی از رشته ها در ردیف نخستین تا دهمین کشور دنیا است.

رمضانی با بیان اینکه ایران اسلامی مرکز ثقل بسیاری از علوم تا 20 سال آینده در دنیا می شود، تصریح کرد: دستاوردهای مذکور از نعمت های مهم انقلاب اسلامی است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به پایه گذاری بنیه فرهنگی نظام اسلامی در راستای استقلال اشاره کرد و افزود: امروز اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی موجب شده طرف مذاکره باشیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در معادلات خاورمیانه و بین المللی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، بیان کرد: اگر مشکل خاورمیانه می خواهد برطرف شود باید ایران اسلامی حضور داشته باشد.

رمضانی به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب مذاکره با ایران بی معنا بود اما پس از انقلاب، ایران اسلامی در عرصه بین المللی سخن برای گفتن دارد و باید این سخنان شنیده شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران نجیب ترین، کم توقع ترین و سیاسی ترین مردم دنیا هستند، تصریح کرد: در تمام دوران انقلاب اسلامی مردم در صحنه حضور داشتند.

وی به تلاش دشمنان برای صدمه وارد کردن به رابطه بین مردم و مسؤولان اشاره کرد و یادآور شد: به برکت رهبری و همتی که مجموعه نظام در راستای اعتمادسازی داشته، به رابطه مذکور خللی وارد نشده است.

رمضانی با تأکید بر تلاش در بخش مدیریت راهبردی گیلان، خاطرنشان کرد: وضعیت گیلان در برنامه ششم توسعه کشور و چشم اندازی که برای آن تعیین شده، باید مشخص شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به وجود راه های نرفته بسیار برای توسعه گیلان اشاره کرد و افزود: وضعیت گیلان از هر جهت مطلوب نیست و باید تلاش شود این امر به وضعیت مطلوب برسد.

توسعه گیلان نیازمند تلاش مجاهدانه و مخلصانه است

وی، توسعه گیلان را نیازمند تلاش مجاهدانه و مخلصانه خواند و اظهار کرد: ممکن است اختلاف سلیقه هایی وجود داشته باشد اما توسعه استان امر مشترک بین تمام جریان ها است.

رمضانی با اشاره به اجرای پروژه های ملی سایت نفتی خزر و احداث مجتمع پتروشیمی در گیلان، بیان کرد: استفاده از فناوری های روز در بخش کشاورزی از موضوع های مهم محسوب می شود و نمایندگان مردم در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی باید این موارد را پیگیری کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به بیکاری 10 تا 12 درصدی در استان اشاره کرد و گفت: بخشی از بیکاری مذکور به دلیل کاهش تولید است.

وی با بیان اینکه امکان توسعه بخش گردشگری به صورت ویژه در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: گیلان می تواند از مناطق معین گردشگری در استان های شمالی و حتی کشور باشد.

رمضانی به وجود مکان های مناسب گردشگری در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تلاش های جدی باید در زمینه مذکور انجام شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان در ادامه با اشاره به اینکه گاهی از مواقع تغییر مسؤولیت در کلان کشور داریم، اظهار کرد: یکی از آسیب های جدی که با آن مواجه هستیم تغییرات بین مدیران میانی است.

وی به آشنایی مدیران میانی با وضعیت موجود اشاره کرد و افزود: پس از مدتی تغییر مسؤولیت ها در مدیران ارشد استان اتفاق می افتد و این امر موجب می شود مدیران میانی تغییر کنند که برای کشور مناسب نیست.

رمضانی با بیان اینکه در بخش تغییر مدیرانی میانی در غرب بسیار با احتیاط عمل می شود، تصریح کرد: احزابی که با همدیگر اختلاف سلیقه و فکری دارند در تغییرات میانی یک امر مشترک بین آنها وجود دارد و این طور نیست با تغییر 50 مدیر ارشد تعداد 300 نفر از مدیران میانی تغییر پیدا کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر استمرار جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری باید در ابعاد مختلف توسعه استان استفاده شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی براینکه «گیلان از استان های ممتاز کشور است»، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در توضیح مطلب مذکور فرمودند؛ این موضوع با تحقیق بیان شده است.

رمضانی، گیلان را به لحاظ نیروی انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری توانمند دانست و خاطرنشان کرد: مردم گیلان فهیم و فرهنگی هستند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه گیلان از هر جهت درخشان و روشن است، یادآور شد: هر جا سابقه درخشان و روشن باشد دشمن برای تخریب آن تلاش می کند.

وی، بخشی از تلاش دشمن در تخریب را مربوط به جنگ نرم افزاری خواند و اظهار کرد: می خواهند جامعه را از ماهیت اصلی خود دور کنند و این تلاش جدی است بنابراین به راحتی نباید از این موضوع بگذریم.

راه آهن قزوین ـ رشت امسال افتتاح نمی شود

مهرداد لاهوتی مرداد1

مهرداد لاهوتی در دیدار جمعی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با آیت الله رضا رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: مسیر توسعه استان در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری در حوزه اقتصادی تبیین شده است.

وی به محروم شدن گیلان از صنعت در برنامه های اول و دوم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: در برنامه های مذکور سرمایه گذاری در بخش صنعت به استان های دیگر انتقال داده شد و از سرمایه گذاری صنعتی محروم شدیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی گیلان در سال های گذشته به شدت آسیب دیده است، تصریح کرد: به محصولات راهبردی چای، برنج، ابریشم و زیتون آسیب جدی وارد شده است.

لاهوتی از تلاش نمایندگان استان های گیلان و مازندران در راستای جلوگیری از واردات بی رویه برنج در سال جاری خبر داد و بیان کرد: سالانه 2 میلیون و 800 هزار تن برنج مصرفی کشور است و 2 میلیون و 400 هزار تن در داخل تولید می شود.

وی، نیاز کشور به واردات برنج را سالانه 400 هزار تن عنوان کرد و گفت: از وزیر جهاد کشاورزی خواستیم به واردات بی رویه برنج پایان دهد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت چای اکنون نسبت به سال های گذشته بهتر شده است، خاطرنشان کرد: چای داخلی با استقبال مصرف کنندگان مواجه شده است.

لاهوتی به تولید سالانه یک هزار و 100 تن پیله ابریشم در سال های گذشته در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مدت دو سال است کشاورزان پیله تولیدی را با نرخ آزاد و بیشتر از نرخ قیمت تضمینی به فروش می رسانند و وضعیت روبه بهبود است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در بخش صنعت به دلیل عقب ماندگی گیلان از گذشته وجود دارد، اظهار کرد: آینده خوبی برای صنعت گردشگری استان متصور هستم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به وضعیت آزادراه قزوین ـ رشت اشاره کرد و افزود: پیگیر اتمام باقی مانده آزادراه مذکور هستیم.

لاهوتی با اشاره به پیگیری نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در راستای اتمام پروژه راه آهن قزوین ـ رشت، بیان کرد: تا پایان امسال پروژه مذکور به اتمام نمی رسد و در بدبینانه ترین حالت اواسط سال آینده افتتاح می شود.

وی بر توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت تأکید کرد و گفت: اجرای سدهای پلرود و شفارود و همچنین احداث سدهای لاستیکی از اقدام های خوب دولت در گیلان است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه محمدعلی نجفی استاندار همراهی خوبی با نمایندگان دارد، تصریح کرد: امسال دولت به ویژه مسؤولان اجرایی گیلان با توجه به محدودیت های مالی با تنگنای اقتصادی مواجه هستند.

دعواهای سیاسی موجب دوری از اهداف چشم انداز 1404 می شود

مهدی افتخاری (2)

حجت الاسلام مهدی افتخاری اظهار کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای معماری اسلامی در شهرها را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنیم.

وی به وضعیت معماری ساختمان های مجاور میدان مصلای رشت اشاره کرد و افزود: معماری ساختمان های مذکور سنخیتی با معماری اسلامی ندارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیلان دارای جایگاه بسیار رفیعی در تربیت عالمان دینی است، تصریح کرد: مردم گیلان را ولایتمدار و عاطفی می دانیم.

افتخاری با انتقاد از وضعیت فرهنگی گیلان، بیان کرد: تمام نقاط استان در مقوله فرهنگی با مشکل مواجه است.

وی، خواستار افزایش سفر نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به شهرستان ها شد و تصریح کرد: امر مذکور در ترویج فرهنگ ولایتمداری تاثیرگذار است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیکاری نسل جوان را معضل بسیار مهم در گیلان عنوان کرد و گفت: سال های گذشته صنایع را به عمد در استان تعطیل کردند.

افتخاری خاطرنشان کرد: تمام گروه های سیاسی وفادار با نظام و ولایت فقیه هستند.

وی به 9 سال زمان باقی مانده برای رسیدن به افق 1404 اشاره کرد و یادآور شد: رسیدن به اهداف افق چشم انداز نیازمند تلاش تمام مسؤولان است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: نگران هستیم عواهای زرگری سیاسی ما را از رسیدن به اهداف چشم انداز 1404 دور کند.

چندگانگی تصمیم گیری مانع توسعه روستاها شده است/ کاهش جمعیت روستایی کشور در 3 سال گذشته

غلامعلی جعفرزاده شهریور

غلامعلی جعفرزاده عصر امروز در دیدار با آیت الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: تعدادی اقدام بزرگ توسط نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی به مشکل راه های دسترسی در داخل استان اشاره کرد و افزود: توسعه گردشگری نیازمند ایجاد راه های دسترسی به مناطق مختلف در گیلان است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتمام باقی مانده آزادراه قزوین ـ رشت در دستور کار مجمع نمایندگان گیلان است، تصریح کرد: در ایام تعطیل مسافران بیش از 10 ساعت در ترافیک آزادراه قزوین ـ رشت گرفتار می شوند.

جعفرزاده به وضعیت راه آهن گیلان اشاره کرد و گفت: راه آهن قزوین ـ رشت تنها مطالبه نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی نبوده بلکه اتصال کریدور شمال ـ جنوب و داشتن توجیه اقتصادی از اهداف احداث راه آهن در استان است.

وی با تأکید بر اتصال راه آهن قزوین ـ رشت به انزلی و آستارا، بیان کرد: نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع مذکور هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، آب را از جمله برنامه های در حال پیگیری توسط نمایندگان گیلان در مجلس دانست و خاطرنشان کرد: سالانه یک هزار و 300 میلی متر بارندگی در استان داریم و این حجم از آب وارد دریا می شود.

جعفرزاده به عملیات اجرایی سدهای پلرود و شفارود در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: عملیات اجرایی سد پلرود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه 11 رودخانه اصلی در گیلان داریم، اظهار کرد: احداث چهار سد لاستیکی را در برنامه داریم و تلاش ها برای احداث هفت سد لاستیکی دیگر در حال انجام است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر حفظ آب بندان ها در گیلان تأکید کرد و افزود: آب بندان های استان به بهانه های مختلف در حال تصرف است.

جعفرزاده، احداث سایت نفتی در رودسر را از مطالبات مردم گیلان خواند و بیان کرد: صددرصد نفت تولیدی در جمهوری آذربایجان از دریای خزر تامین می شود اما حتی یک درصد از نفت ایران از این دریا تامین نمی شود.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت تا پایان امسال شهرستان سبز اعلام می شود، تصریح کرد: گازرسانی به 301 روستای رشت به اتمام می رسد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به عقب ماندگی گیلان در حوزه آب روستایی اشاره کرد و گفت: در روستاها فاضلاب نداریم و بالا بودن آب های سطحی در کنار چاه ها بیماری های بسیار قابل توجهی را انتقال می دهد.

جعفرزاده با اشاره به توانمندی استان در تولید برق، خاطرنشان کرد: برق گیلان به استان های همجوار و کشورهای همسایه صادر می شود اما در داخل به شدت ضعف شبکه برق داریم و روستائیان از این وضعیت اظهار نارضایتی می کنند.

وی به وجود مشکل راه های دسترسی روستایی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: نهضت آسفالت راه های روستایی در استان آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 400 تا 500 کیلومتر از راه های روستایی گیلان آسفالت شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه روستاهای گیلان بدون متولی است، اظهار کرد: هر کدام از روستاها به عبارتی چند کدخدا دارد و سازمان های جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، وزارت کشور، فرمانداری، بخشداری، دهیاری و ... تصمیم گیرنده هستند.

جعفرزاده، چندگانگی تصمیم گیری را مانع از توسعه روستاها دانست و بیان کرد: انجام امور در روستاها متولی مشخصی ندارد و از طرفی اگر بخواهد کاری انجام شود تعداد صاحبان آن بسیار است.

وی از کاهش جمعیت روستایی از 35 درصد به 27 درصد در مدت سه سال گذشته در کشور خبر داد و تصریح کرد: 73 درصد از جمعیت کشور شهری شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اگر برای توسعه و عمران در روستاها فکری نشود مردم از این مناطق به طرف شهرها مهاجرت می کنند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه گیلان پس از تهران و البرز سومین استان دارای جمعیت متراکم است، گفت: با توجه به اینکه مشکل آب در مناطق جنوبی کشور وجود دارد پیش بینی می شود در مدت 10 سال آینده مهاجرت قابل توجهی به شمال کشور به ویژه گیلان داشته باشیم و باید برای این موضوع تدبیر شود.

نرخ بیکاری در رودبار به 30 درصد رسید

منوچهر جمالی شهریور

منوچهر جمالی با اشاره به اینکه صنعت، کشاورزی و گردشگری از موضوع های مهم در استان است اظهار کرد: اجازه احداث واحدهای صنعتی جدید به دلیل مسائل زیست محیطی در تهران داده نمی شود و سرمایه گذاران برای ایجاد واحدها به گیلان به ویژه شهرک صنعتی لوشان در رودبار مراجعه می کنند.

وی به نبود زمین کافی برای احداث واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی لوشان اشاره کرد و افزود: نیاز است زمین های اطراف به شهرک مذکور الحاق شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معدن سنگ رود و ... در این شهرستان تعطیل شده است، تصریح کرد: درصد بیکاری در رودبار به 30 درصد رسیده و شغل های ثابت از بین رفته است.

جمالی، خواستار احیای واحدهای تولیدی در رودبار شد و بیان کرد: احداث پتروشیمی از مصوبات دولت گذشته محسوب می شود و در سفر رئیس جمهور به گیلان به اجرای آن تأکید شده است.

وی به ورود سه سرمایه گذار برای احداث پتروشیمی در رودبار اشاره کرد و گفت: مذاکره با سرمایه گذاران مذکور در حال انجام است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود سد سفیدرود در این شهرستان، خاطرنشان کرد: بخش بسیاری از آب کشاورزی گیلان از سد مذکور تامین می شود اما کشاورزان رودباری در فصل کشت با کمبود آب مواجه هستند.

جمالی به تامین آب شرب شهر رشت و مناطق دیگر گیلان از سد شهر بیجار اشاره کرد و یادآور شد: سد مذکور از بهترین آب شرب برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه رودبار مرکز فروش زیتون در کشور است، اظهار کرد: بیشتر زیتون های تولیدی در کشور در رودبار به فروش می رسد و در نقاط دیگر بازار مهمی در این زمینه نداریم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی به دیدگاه جهاد کشاورزی در مورد دفتر زیتون به جای سازمان یا اداره کل زیتون اشاره کرد و افزود: می خواهند دفتر مذکور را به گروه زیتون تبدیل کنند و این امر افت ظرفیتی برای زیتون در کشور است و می تواند به رودبار آسیب برساند.

جمالی، رتبه ایران در بخش زیتون را بالا خواند و بیان کرد: دانشمندان ایرانی در زمینه زیتون در دنیا حرفی برای گفتن دارند و نیاز است به این امر پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در بخش سلامت و محیط زیست گیلان غفلت شده است، تصریح کرد: در بخش دفن زباله و پسماند در شهر رشت با معضل مواجه هستیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی به وضعیت دفع فاضلاب خانگی و صنعتی در رشت اشاره کرد و گفت: در آینده در لندفیل سراوان با آسیب پذیری مواجه می شویم.

جمالی با اشاره به اینکه در مورد کارخانه کمپوست یا زباله سوز نتوانستیم ساماندهی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: احداث زباله سوز نیاز به هماهنگی دارد و این امر برای شهر رشت بسیار مهم است.

وی، شهر رشت را متعلق به تمام مردم گیلان خواند و یادآور شد: جمعیت شبانه ثابتی داریم که در شهر رشت زندگی می کنند اما در روز زندگی بسیاری از افراد در شهرستان های مختلف در این شهر است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی همچنین به افق سال 1404 کشور اشاره کرد و گفت: همسایگان در حال سبقت از ما هستند و با توجه به توانمندی های بسیار در داخل کشور باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

سازمان حفاظت محیط زیست دنبال برنامه های سیاسی است

حسن خسته بند شهریور 1

حسن خسته بند  اظهار کرد: از ظرفیت نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری باید برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی به تصویب اجرای پروژه راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی در مجلس ششم اشاره کرد و افزود: طول مسیر راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی 205 کیلومتر است اما اکنون راه آهن رشت ـ انزلی به فراموشی سپرده شده ضمن اینکه راه آهن قزوین ـ رشت تا پایان امسال به اتمام نمی رسد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 50 میلیون تن کالا برای حمل و نقل در خلیج فارس وجود دارد، تصریح کرد: کالای مذکور از طریق تنگه «بسفر» به اروپا حمل می شود در حالی که مسیر ایران 22 روز نزدیک تر است.

خسته بند در ادامه احیای تالاب انزلی را از موضوع های مهم خواند و بیان کرد: تا 15 سال آینده وضعیت تالاب انزلی مانند دریاچه ارومیه می شود و احساس خطر می کنم.

*26 سال مطالعه احیای تالاب انزلی توسط حفاظت محیط زیست

وی به حضور در تمام جلسه های احیای تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: مدت 26 سال مطالعه احیای تالاب انزلی در سازمان حفاظت محیط زیست طول کشیده است.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای پروژه احیای تالاب انزلی در دولت گذشته، خاطرنشان کرد: پنج دستگاه سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو متولی پروژه مذکور هستند.

خسته بند به تفویض اختیار اجرای پروژه احیای تالاب انزلی توسط دستگاه های مذکور به گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مسؤولان در استان فعالیت احیای تالاب انزلی را آغاز کردند اما در مدت 6 سال گذشته از روند اجرای این پروژه رضایت نداریم.

وی با بیان اینکه ردیف مستقل بودجه برای تالاب انزلی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: روند اختصاص اعتبارات کند است و مسؤولان اعتقاد، دانش و جرأت اجرای پروژه احیای تالاب انزلی را ندارند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، تغییر مدیریت ها در حفاظت محیط زیست در اجرای احیای تالاب انزلی را تاثیرگذار خواند و افزود: هر کدام از مدیران نظر متفاوتی دارند و این امر نشأت گرفته از شناخت نداشتن از تالاب انزلی است.

خسته بند با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در تهران حال دریافت اعتبارات احیای تالاب انزلی را ندارد، بیان کرد: مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده اما سازمان حفاظت محیط زیست به جای اجرای فعالیت های زیست محیطی بیشتر دنبال برنامه های سیاسی است.

وی، تالاب انزلی را زایشگاه دریای خزر دانست و تصریح کرد: اگر تالاب مذکور آلوده شود با کاهش تولید ماهیان در دریای خزر مواجه می شویم.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه هفت هزار تن ماهی سفید از تالاب انزلی در گذشته صید می شد، گفت: اکنون وضعیت صید مناسب نیست ضمن اینکه مشکل گیاه سنبل آبی و آزولا به آن اضافه شده است.

خسته بند، وضعیت تالاب انزلی را نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: احیای تالاب انزلی نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است.

وی به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و یادآور شد: در دوره ششم مجلس پیگیر طرح مذکور بودیم اما سازمان حفاظت محیط زیست با آن مخالفت کرد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح پرورش ماهی در قفس را با کمک سپاه در دریای خزر اجرا کردیم، اظهار کرد: نصب قفس مذکور موفقیت آمیز بود و سالانه دو مرتبه می توانیم برداشت ماهی قزل آلا داشته باشیم.

خسته بند به کاهش 50 درصدی هزینه پرورش ماهی در قفس نسبت به استخرها اشاره کرد و افزود: غذا در طرح پرورش ماهیان قفس نصف می شود اما رشد آن 2 برابر است ضمن اینکه مزه ماهیان پرورشی در قفس مانند ماهیان دریایی لذیذ است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در ایجاد اشتغال بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس نیاز به حفر زمین، آب، مواد غذایی و برق ندارد و در مدت دو سال هزینه های آن برگشت می شود.

*در 7 ماه امسال اعتبارات عمرانی گیلان پرداخت نشده است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی از پرداخت نکردن اعتبارات عمرانی گیلان در هفت ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: سال گذشته بدترین شرایط در پرداخت اعتبارات داشتیم و امسال پرداخت اعتبارات جالب نیست.

خسته بند به پرداخت تنها حقوق کارکنان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال از پرداخت مزایای کارکنان خبری نیست.

وی با اشاره به اینکه کشور برای کنترل تورم در رکود بدی قرار دارد، خاطرنشان کرد: رکود خطرناک تر از تورم است زیرا اشتغال موجود را از دست می دهیم و اشتغال جدید حاصل نمی شود و این موضوع خطرناک است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در مدت سه سال گذشته از طرف مردم و جوانان به ویژه فارغ التحصیلان برای ایجاد اشتغال تحت فشار هستیم و شرمنده آنها شدیم.

خسته بند با بیان اینکه سن جوانان بیکار از 30 سال گذشته است، یادآور شد: در اروپا دولت ها به بیکاران مستمری پرداخت می کنند.

وی، خواستار برنامه ریزی متولیان فرهنگی در گیلان شد و اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی در بلندمدت تاثیرگذار است و نیاز به سرمایه گذاری دارد.

*وضعیت حجاب در گیلان نامناسب است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض برخی از افراد نسبت به وضعیت حجاب در گیلان، بیان کرد: اعتراض افراد مذکور درست است و وضعیت حجاب در استان نامناسب است.

خسته بند در پایان بر پوشش کامل برنامه های صدا و سیمای مرکز گیلان در بندر انزلی و آستارا تأکید کرد و گفت: تولید برنامه های متنوع توسط صدا و سیما حائز اهمیت است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code