| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: استاندار گیلان گفت: دولت یازدهم و وزارت امور خارجه، به طور جدی پیگیر احقاق حقوق قربانیان فاجعه منا و بازماندگان آنها در مجامع بین المللی است.

دکتر محمدعلی نجفی روز جمعه در حاشیه برگزاری راهپیمایی اعلام انزجار از ددمنشی های آل سعود، محکومیت جنایت های خصمانه رژیم دیکتاتوری آل خلیفه و حمایت از مردم ستمدیده بحرین در رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیام اخیر خود، بر محکومیت فاجعه منا و بی کفایتی آل سعود در این موضوع تاکید کرده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ وی ادامه داد: در فاجعه منا که سال گذشته اتفاق افتاد، هزاران حاجی مسلمان جان خود را از دست دادند که از این تعداد، حدود 500 زائر نیز ایرانی بودند. استاندار گیلان با محکومیت بی کفایتی آل سعود و بیان اینکه این رژیم لیاقت میزبانی از حریمین شریفین را ندارد، خواستار تشکیل گروهی حقیقت یاب از امت های اسلامی برای رسیدگی و بررسی این فاجعه شد.

دکتر نجفی افزود : دولت یازدهم و وزارت امور خارجه، به طور جدی پیگیر احقاق حقوق قربانیان فاجعه منا و بازماندگان آنها در مجامع بین المللی است. در فاجعه تلخ منا، 16 حاجی گیلانی به شهادت رسیدند که همه آنها از یک کاروان بودند؛ 11 حاجی از لنگرود، سه حاجی از رودسر و دو حاجی از املش. پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، راهپیمایی اعلام انزجار از ددمنشی های آل سعود، محکومیت جنایت های خصمانه رژیم دیکتاتوری آل خلیفه و حمایت از مردم ستمدیده بحرین در استان گیلان برگزار شد. این راهپیمایی پس از نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته در رشت که به امامت آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان اقامه شد، برگزار و اقشار مختلف مردم با سر دادن شعارهایی، انزجار خویش از ددمنشی های آل سعود را فریاد، جنایت های خصمانه رژیم دیکتاتوری آل خلیفه را محکوم و از مردم ستمدیده بحرین اعلام حمایت کردند. در پایان این تظاهرات نیز قطعنامه ای قرائت شد.
به گزارش فارس، علی مطهری، نماینده مردم تهران و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، مهمان ویژه نماز جمعه این هفته رشت و راهپیمایی امروز بود. img_2094 img_2114 img_2111 img_2113 img_2116  

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code