| جمعه، 31 فروردین 1403

نگاه ایران: محمدحسین مقیمی، قائم مقام وزیر کشور روز چهارشنبه در نشستی با احزاب و گروه های سیاسی استان گیلان در رشت اظهار کرد: در ارتباط با فعالیت احزاب، هم در قانون اساسی مطابق اصل 26 و هم در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی که به تصویب شورای نگهبان رسیده، احزاب می توانند در چارچوب قانون فعالیت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، وی با تاکید بر این مطلب که فضا و بستر لازم برای فعالیت قانونی احزاب در کشور وجود دارد، افزود: برای فعالیت احزاب در کشور، محدودیتی نداریم.

IMG_1909

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه مجوز فعالیت 250 حزب و گروه سیاسی در کشور صادر شده، تشکیل احزاب قدرتمند در کشور را خواسته همگان دانست و یادآور شد: خود احزاب باید تلاش کنند احزاب قدرتمندتر، فعال تر و قوی تر شوند و بتوانند افراد بیشتری جذب کنند و معتقدم نزدیکی احزاب به هم، باعث قوی تر شدن احزاب خواهد شد.

مقیمی ادامه داد: باید از اقداماتی که احزاب در کشور انجام می دهند، حمایت و از کسانی که در تشکیل احزاب هزینه داده اند، دفاع کنیم اما می کوشیم احزابی که به هم نزدیک هستند، در هم ادغام شوند تا جبهه واحدی را تشکیل دهند. وی در بخش دیگری از سخنان خود، به ضرورت آسیب شناسی احزاب و گروه های سیاسی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: معتقدم یکی از کارکردهای مهم احزاب، این است که نیروهای کارآمد را برای اداره امور کشور آماده کنند و در این زمینه همه احزاب باید پای کار باشند.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر این مطلب که هیچ محدودیتی برای فعالیت احزاب در کشور وجود ندارد، افزود: دولت از فعالیت هایی در این زمینه، حمایت می کند و این وظیفه را دارد که از فعالیت های قانونمند و تشکل های سیاسی حمایت کند و اگر کسی از تعهد خودش عدول کرد، پاسخگو باشد. وی ادامه داد: همه تلاش دولت نیز این است که احزاب چه موافق و چه مخالف و حتی آنهایی که به رویکردهای دولت نیز انتقاد دارند، وارد میدان شوند.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه باید به دنبال این باشیم که رقبای خود را تقویت کنیم، گفت: رقیب جدی، باعث تقویت کار می شود و امروز دولت تدبیر و امید شرایطی را فراهم کرده حتی احزابی که با این دولت زاویه دارند، از نظرات آنها نیز استفاده می کند تا اشکال کار برطرف شود.

وی به طراحی اساسنامه خانه احزاب اشاره و بیان کرد: اساسنامه احزاب، طوری طراحی شده که در خانه احزاب هر سه گروه اصلاح طلب، اصول گرا و مستقل ها حضور داشته باشند و در حقیقت این سه ضلع، خانه احزاب را در دست داشته باشند. مقیمی ادامه داد: با فعالیت این سه ضلع در خانه احزاب که یک تشکل صنفی است، می تواند برای بسیاری از دغدغه ها چاره اندیشی کند.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر این مطلب که خانه احزاب باید مسائل و مشکلات احزاب را برطرف سازد، افزود: دولت هم در این زمینه پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد. وی ابراز امیدواری کرد که با شکل گیری خانه احزاب، احزاب بتوانند بصورت کامل در استان و کشور، گام های اساسی بردارند و دولت هم در این زمینه تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا از احزاب حمایت کند.

اجازه نمی دهیم سخنرانی ها با مشکل مواجه شوند IMG_1885

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که با حضور قائم مقام وزیر کشور در سالن غدیر استانداری برگزار شد  حفظ کرامت، عزت انسان ها و پایداری نظام را دغدغه مشترک احزاب دانست و افزود : زیباست که احزاب مختلف کشور با اندیشه و سلایق مختلف که امروز شاهد سخنان آنان در این نشست بودیم آرزومند صلابت و پایداری نظام هستند.

استاندار گیلان با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده استان در بخش اشتغال اظهار داشت : علی رغم این توفیقات اما حل مشکل اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان از دغدغه های مهم استان به شمار می رود که نیازمند اهتمام ویژه است.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری منظم نشست های ماهیانه احزاب در استان اظهار داشت : تلاش بنده نیز بر این است تا در این جلسات حضور داشته باشم.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در توسعه و شکوفایی استان اظهار داشت : این اقدامات موجب گردید تا امروز پویایی و نشاط را در استان شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به انتخاب نخستین بخشدار زن و ارتقاء آن به معاون فرماندار و همچنین نخستین بخشدار اهل تسنن در استان گیلان بعد از انقلاب افزود : تمام تلاش ما بر این است که از ظرفیت و توانمندی اقشار مختلف جامعه در جهت توسعه استان و کشور بهره گیریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اجازه نمی دهیم مزاحمتی برای هیچ یک از سخنرانان در استان ایجاد شود افزود : باتوجه به اینکه احزاب سیاسی باید از فرصت صحبت برای ابراز عقیده بهره گیرند، با همدلی، همزبانی که در جلسات داشتیم این گونه سخنرانی ها به کرات برگزار شد.

وی در ادامه افزود : بعضاً برای حضور یک سخنران گاهی دهها کمیسیون و حتی 3 تا 4 مورد به شورای تأمین آمد اما اجازه ندادیم سخنرانهایی  که بعضاً در استان های دیگر با چالش مواجه می شد در این استان نیز اینگونه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار معرفی نماینده ای از سوی فرهنگیان در شورای آموزش و پرورش استان شد و افزود : باتوجه به تشکل های مختلف فرهنگیان در استان با داشتن اندیشه انسجام ، می توان فردی در قالب مجمع، انجمن و یا تشکل در نشست های شورای آموزش و پرورش استان که به صورت منظم تشکیل می گردد حضور یابد.

در این نشست همچنین تعدادی از نمایندگان احزاب به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

IMG_1786

IMG_1814

IMG_1918

IMG_1808

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code