| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
موفقیت گیلانی‌ها در نخستین جشنواره دائمی تولید محتوای دیجیتال ایران؛
       کد خبر: 67228
نگاه ایران/گروه اجتماعی: در جریان برگزاری نخستین جشنواره دائمی تولید محتوای دیجیتال ایران از دو پروژه ی اپلیکیشن دینامد (راهنمای هوشمند صنعت مد پوشاک و زیورآلات ایران و جشنواره ی دائمی مجازی خاتم – جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی) رونمایی شد. سازنده این دو پروژه ی اپلیکیشن« تیم توسعه دهنده ی هوشمند دینا» عضو پارک علم و فناوری گیلان و عضو خانه ی رسانه های دیجیتال خاتم الانبیا گیلان است. اعضای تیم شامل سعیده مجیدی مرخالی فارغ التحصیل کارشناسی رشته ی گرافیک ایده پرداز و از بنیان گذاران این تیم است. او طراحی هوش مصنوعی، ظاهر کاربری و تجربه ی کاربری را هم دارد.. شایان تقی نژاد رودبارکی دیگر عضو این تیم دانش آموخته ی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (تیزهوشان)، فارغ التحصیل کارشناسی نرم افزار کامپیوتر، ایده پرداز، هم بنیان گذار، طراح و مجری هوش مصنوعی، طراح و مجری تجربه ی کاربری، طراح و مجری ظاهر کاربری است. رضا برزگر دیگر عضو محقق این تیم است که هم بنیان گذار و هسته ی فناور این تیم است. برزگر دانش آموخته ی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ( تیزهوشان)، ایده پرداز هوش مصنوعی، ایده پرداز سیستم مدیریت دانش کسب وکارهای خانگی و کوچک، ایده پرداز تجربه ی کاربری و ظاهر کاربری، ایده پرداز و مجری بخش روابط عمومی و تبلیغات، ایده پرداز ابزارهای موجود در نرم افزار است. استاد مشاور این « تیم توسعه دهنده ی هوشمند دینا»  دکتر سمیعی است. اعضای این تیم پانزدهم شهریورماه در جریان برگزاری نخستین جشنواره دائمی تولید محتوای دیجیتال ایران برای معرفی دو پروژه خود در دیداری با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد ، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم، توسعه و اقتصاد دانش بنیان و سید رضا موسویان رئیس رسانه های دیجیتال حضور پیدا کردند. این دیدار در شرایطی انجام شد که پیش از آن وزیر فرهنگ و ارشاد در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه جشنواره دائمی تولید محتوای دیجیتال ایران از برگزاری جشنواره دائمی مد و لباس در فضای مجازی با هماهنگی معاونت هنری و به محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نیمه دوم سال جاری خبر داده بود. اپلیکیشن دینامد چیست؟ به گزارش نگاه ایران و بر اساس توضیحات ارائه شده اعضای تیم در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی یک مصرف کننده این است که چگونه می تواند از حجم بالایی از محصولات حوزه ی صنعت مد با تنوع بسیار زیاد که در ایران تولید می شود آگاه شود؟ و چطور می تواند در بین این محصولات که به احتمال قوی تنها تعداد اندکی از آن ها موردپسندش خواهند بود، یک مجموعه ی کامل و هماهنگ پیدا و انتخاب کند؟ که این موضوع جدا از حجم بالا و دشوار بودن دسترسی به تمام محصولات، نیازمند داشتن دانش در حوزه ی مد و زیبایی و ذهنی با حافظه ی بسیار قوی است که بتواند تصاویر بسیار زیادی را کنار یکدیگر قرار دهد و سپس پردازشی انجام دهد که از میان آن ها بتواند محصولات مورد انتظارش را در کنار یکدیگر تصور کند و سپس اقدام به خرید کند و البته می توان این مسئله را پیچیده تر از این کرد. خانم ها چطور می خواهند آرایشی مناسب با ظاهر خود و هماهنگ با  آن مجموعه از پوشاک و زیورآلاتی را که انتخاب کرده اند بیابند ؟هزاران رنگ و میلیون ها ترکیب پیش روی او است! بر همین اساس با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد گیلان و با حمایت مستقیم فیروز فاضلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گیلان و پشتیبانی دکتر سمیعی رئیس خانه ی رسانه های دیجیتال مجتمع خاتم الانبیا (ص) گیلان و با همکاری وزارت ارشاد کل کشور بر اساس طرح و ایده ی " تیم توسعه دهنده ی هوشمند دینا و آقای کاوه روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال شکل گرفته و این اهداف را دنبال می کند: حفاظت از فرهنگ ایرانی  اسلامی خصوصاً اقوام مناطق مختلف ایران و فرهنگ های محلی، پیدا کردن استعدادها و ظرفیت های منابع انسانی ایران به صورت گسترده و وسیع در حوزه ی صنعت مد، پیدا کردن ظرفیت های فرهنگی منطقه ای برای گسترش روابط فرهنگی و تجاری جهت به وجود آوردن بازار دائمی صادرات در حوزه ی صنعت مد، به وجود آوردن اکوسیستم کسب وکار  در حوزه ی صنعت مد، حمایت از تولید داخلی و کسب سهم بیشتری از بازار ایران و منطقه ، توسعه ی پایدار با حمایت از فناوری های سبز در حوزه ی صنعت مد با همکاری و مشاوره ی سازمان مردم نهاد سبزکاران و برقراری ارتباط فرهنگی بین مردم به واسطه ی صنعت مد و کاهش شکافت طبقاتی. برنامه ای مخصوص گوشی های هوشمند تیم توسعه دهنده ی هوشمند دینا که در صنعت مد لباس، پوشاک، زیورآلات و نساجی فعالیت می کند تلاش می کند به کاربرها مشاوره ای سریع، هوشمند و دقیق ارائه دهد تا بتوانند انتخاب های بهتری متناسب باسلیقه، شخصیت و ویژگی های فیزیکی و ظاهری بدنشان داشته باشند. اعضای این تیم توضیح می دهند که محصول ارائه شده از سوی آن ها یک برنامه ی مخصوص گوشی های هوشمند است که توسط هوش مصنوعی طراحی شده و با استفاده از اطلاعاتی که از کاربر و بازار مد به دست آورده می تواند به کاربر مشاوره ارائه دهد. اعضای تیم توسعه دهنده ی هوشمند دینا می گویند : تصور کلی ما این است که اکثر افراد به دلایلی به سختی می توانند انتخاب مناسبی برای خودشان انجام دهند و یا توانایی بررسی تمام محصولات و هماهنگ کردن تمام آن ها با یکدیگر را ندارند. نمی توانند برای موقعیت های مختلف به خوبی تصمیم بگیرند که چه بپوشند و یا چگونه ترکیبی از لباس ها، مدل ها، رنگ ها، بافت ها، جنس ها و نقش ها و الگوها را انتخاب کنند. 2198211