| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403

نگاه ایران/ پویا بازارگرد: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در دومین روز از سفر خود به استان گیلان از وضعیت تالاب آبندان دهستان ملاسرای شفت و روند پاکسازی این تالاب از سنبل آبی  بازدید کرد. در این بازدید حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری نماینده فومن و شفت،قربانعلی محمدپور مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست گیلان، علی فرهی رئیس اداره محیط زیست شفت و جمعی از مسوولین و مدیران استانی و شهرستانی او را همراهی می کردند.

معصومه ابتکار سپس به تالاب عینک رشت آمد تا از نتیجه هفته ها تلاش مردمی با محوریت موسسه های محیط زیستی «سرزمین ایده آل ما» و «سبزکاران بالان» که با مشارکت برخی نهادهای دولتی از جمله سازمان محیط زیست، شهرداری و شورای شهر رشت، و پدافند غیرعامل گیلان موفق به پاکسازی کامل بزرگترین تالاب شهری ایران از گیاه مهاجم سنبل آبی شدند را مشاهده کند.

در این بازدید غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت،رضا رسولی، فاطمه شیرزاد و فرانک پیشگر اعضای شورای شهر، علی مقصودی شهردار منطقه 4 رشت و امیرمرادی مدیرعامل پدافند غیرعامل گیلان حضور داشتند.

بازدید معصومه ابتکار از وضعیت تالاب آبندان شفت و عینک رشت (2) بازدید معصومه ابتکار از وضعیت تالاب آبندان شفت و عینک رشت (1) بازدید معصومه ابتکار از وضعیت تالاب آبندان شفت و عینک رشت (12) بازدید معصومه ابتکار از وضعیت تالاب آبندان شفت و عینک رشت (10) بازدید معصومه ابتکار از وضعیت تالاب آبندان شفت و عینک رشت (3) بازدید معصومه ابتکار از وضعیت تالاب آبندان شفت و عینک رشت (4) بازدید معصومه ابتکار از وضعیت تالاب آبندان شفت و عینک رشت (6) بازدید معصومه ابتکار از وضعیت تالاب آبندان شفت و عینک رشت (5) بازدید معصومه ابتکار از وضعیت تالاب آبندان شفت و عینک رشت (8) بازدید معصومه ابتکار از وضعیت تالاب آبندان شفت و عینک رشت (7)