| شنبه، 01 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: مردم باید بدانند که در ایران اسلامی، عمران و آبادانی ایجاد شده است.

آیت الله زین العابدین قربانی اظهار داشت: در این مدت توانسته ایم روز به روز به پیشرفت های قابل توجهی دست یابیم و به بیگانگان اجازه دخالت در کشور داده نشده است. آیت الله قربانی با بیان این که کشور جمهوری اسلامی امروز در بسیاری از علوم اصلا احتیاج به خارج ندارد، تصریح کرد: در صنعت، راه و شهرسازی و بسیاری از موارد دیگر به پیشرفت ها و موفقیت های خوبی دست یافته ایم. وی در ادامه به بیان پیشرفت های جمهوری اسلامی در بخش پزشکی ، بهداشت و درمان پرداخت و یادآور شد: بیماران بسیاری از کشورها، ایران را برای معالجه بر می گزینند که این امر، نشان از قدرت بالای کشورمان در علم پزشکی است. امام جمعه رشت در ادامه به رونق دانشگاه ها و پیشرفت های قابل توجه علمی در جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: دولتمردان و دست اندرکاران باید این موفقیت ها را به اطلاع مردم برسانند. آیت الله قربانی در بخش دیگری از خطبه ها با بیان سخنان رهبری مبنی بر اینکه مسجدها نباید جایگاه سکولارها شود، ادامه داد: مساجد جایگاه عبادت های آمیخته با سیاست و جهاد است. نماینده ولی فقیه در استان گیلان بیان داشت: پیش نماز نباید تنها به خواندن نماز اکتفا کند بلکه بایستی مسایل سیاسی را نیز برای مردم بیان کند. امام جمعه رشت با اشاره به دیدار روز گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با او گفت: در این دیدار ، آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت بیان و لزوم تلاش برای رفع مشکلات این رودخانه ها مورد تاکید قرار گرفت. آیت الله قربانی افزود: ورود فاضلاب ها و شیرابه ها، موجب آلودگی این رودخانه ها شده و در چنین شرایطی، همه ما بایستی در حفظ محیط زیست و زیبایی های استان گیلان تلاش کنیم. استاندار گیلان: دولت یازدهم دستآوردهای خوبی را تقدیم مردم کرده است IMG_9196

همچنین محمدعلی نجفی، استاندار گیلان به مناسبت هفته دولت در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به افتتاح یک هزار و 187 پروژه عمرانی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی در گیلان در هفته دولت امسال افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 14هزار و 230 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار، بیش از هفت هزار میلیارد ریال مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
نجفی با بیان تلاش های دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته تصریح کرد: دولت یازدهم منتخب شما ملت، فعالیت خود را در زمان سختی آغاز کرد اما اکنون دستاوردهای خوبی دارد.
وی به تلاش های دولت در حوزه بهداشت و درمان با کار بزرگ طرح تحول سلامت اشاره و اضافه کرد: با این اقدام دولت کار بزرگی برای مردم انجام داد.
نجفی به اقدامات انجام گرفته در گیلان در دولت تدبیر و امید نیز اشاره و بیان کرد: در بخش گازرسانی تلاش های خوبی انجام گرفته که در زمان حاضر شاخص برخورداری گاز در استان، 95 درصد است.
وی اظهار داشت: در بخش آسفالت روستایی ، راه ها و راه آهن در گیلان نیز اقدامات قابل توجهی در دولت تدبیر و امید انجام گرفته است.
IMG_9191
IMG_9234

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code