| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: در چهارمین روز از هفته دولت و با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، پروژه استخر سرپوشیده بانوان بندرانزلی افتتاح و کلنگ احداث ساختمان مرکز بازدید کنندگان تالاب بین المللی انزلی به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا، پروژه احداث استخر سر پوشیده بانوان در مساحت یک هزار و 507متر مربع از سال 1386 آغاز و با اعتبار 18میلیارد و 269میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی استانداری گیلان به مرحله بهره برداری رسیده است.

معصومه ابتکار در انزلی (1)

همچنین کلنگ احداث ساختمان مرکز بازدید کنندگان تالاب بین المللی انزلی واقع در زیر پل ولایت این شهرستان به زمین زده شد.

این مرکز با هدف توسعه مرکز بازدید کنندگان تالاب بین المللی انزلی و به منظور ارائه اطلاعات تفسیری به گردشگران و ساکنان محلی درخصوص استفاده امن و مفرح از مناطق مختلف تالاب و تبادل اطلاعات برای حفاظت از محیط زیست و فرهنگ مناطق حاشیه تالاب احداث می شود.

این ساختمان با مساحت 500متر مربع در دو طبقه و با اعتبار 200هزار دلار توسط آژانس همکاری های بین المللی ژاپی(جایکا) ساخته خواهد شد .

 تفاهم نامه همکاری استانداری گیلان وسازمان حفاظت محیط زیست امضا شد

معصومه ابتکار در انزلی (5)

معصومه ابتکار و محمدعلی نجفی استاندار گیلان صبح جمعه تفاهم نامه همکاری با هدف تهیه برنامه و ساماندهی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست امضا کردند.

به گزارش مهر، در متن این تفاهم نامه حفاظت از تنوع زیستی کشور و دستیابی به رویکردی همه سونگر، کاربردی و پویا به منظور حفظ و نگهداری منابع اکولوژیک و بهره برداری خردمندانه از این منابع و جلب مشارکت در اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق «حفاظت، احیا و بازسازی، طبیعت گردی، آموزش و پژوهش، مشارکت جوامع محلی» و همسو کردن فعالیت ها در راستای مدیریت یکپارچه زیست بومی در چارچوب قوانین، مقررات و ضوابط حاکم بر مناطق تحت مدیریت سازمان از اهداف اجرای این تفاهم نامه عنوان شده است.

تصویب و پایدار  کردن ردیف اعتباری  برای «اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق و تأمین زیرساخت ها در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان» توسط استانداری، ایجاد ساز و کار مورد نیاز جهت مشارکت و بهره گیری از توان و ظرفیت جوامع محلی و تشکل های مردم نهاد، فعال کردن کارگروه اجرای طرح های مدیریت مناطق و همسوسازی برنامه و فعالیت های سایر دستگاه ها با سند طرح های مذکور در مناطق و عرصه های پیرامونی تأثیرگذار و معرفی متقاضیان ذیصلاح براساس دستورالعمل سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق چهارگانه به سازمان حفاظت محیط زیست  چهار بند مورد توافق در تفاهم نامه تهیه و اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق است.

بازدید از روند عملیات اجرایی طرح حفاظت و احیاء تالاب انزلی، عملیات پاکسازی آب بندان ملاسرای شفت از گیاه سنبل آبی و بازدید از نتایج پاکسازی تالاب عینک رشت از سنبل آبی از برنامه های روز دوم سفر ابتکار به گیلان است.

معصومه ابتکار در انزلی (7)

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code