| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403

نگاه ایران:معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه استان گیلان از برگزاری مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه سردار جنگل رشت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مانور بر اساس دستورالعمل سازمان جهانی هواپیمایی کشوری به زودی با حضور ارگانهای امنیتی، پشتیبانی و خدماتی گیلان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان،جلسه هماهنگی برگزاری مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه سردار جنگل رشت به ریاست مدیرکل فرودگاه گیلان و به میزبانی این اداره کل در آستانه برگزاری این مانور برگزار شد.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه گیلان دراین باره گفت: به منظور  آمادگی و هماهنگی بین ارگانهای امنیتی، پشتیبانی و خدماتی در سوانح هوایی احتمالی، مانور طرح اضطراری هر دو سال یک بار با حضور و ارزیابی کارشناسان دفتر استانداردهای فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار می شود.

 جعفر منفردی افزود: در این مانور یک هواپیمایی فرضی دچار سانحه هوایی شده که پس از اعلام سانحه توسط برج مراقبت پرواز هر یک از ارگان ها طبق دستورالعمل طرح اضطراری اقدام به وظایف محوله خود خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این مانور به زودی برگزار خواهد شد به ارگانهای دخیل در این مانور اشاره کرد و افزود: اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان، دفتر استانداردهای فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران، شرکت های هواپیمایی، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ، هلال احمر ، پزشکی قانونی ، راهنمایی رانندگی استان گیلان، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت و ارگانهای مستقر در فرودگاه سردار جنگل رشت با مدیریت مدیرکل فرودگاه گیلان این مانور را برگزار خواهند کرد.

منفردی به مدیریت سوانح هوایی اشاره کرد و افزود: مدیریت سوانح هوایی در محدوده جغرافیایی فرودگاه سردار جنگل رشت به عهده مدیرکل فرودگاه گیلان و در خارج از محدوده فرودگاه رشت به عهده مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code