| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نشست مشترک مدیر کل استاندارد استان گیلان و رییس دانشگاه آزاد اسلامی رشت:
       کد خبر: 6247
به گزارش نگاه ایران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت: نشست مشترکی با حضور مدیر کل استاندارد استان گیلان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در محل این واحد دانشگاهی برگزار شد.
در این جلسه دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن خیر مقدم به حاضرین،  با ارائه گزارش از روند پیشرفت و آماده سازی آزمایشگاه همکار استاندارد و پیشرفت 98 درصدی این آزمایشگاه جامع در واحد رشت ، گفت: این آزمایشگاه جامع مجهز به تجهیزات فوق پیشرفته و با صرف هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال، آمادگی همکاری با ادارات و بخش های خصوصی را دارد.
وی با توجه به قابلیت های تجهیزات آزمایشگاهی موجود در واحدهای دانشگاهی استان گیلان و حرکت به سوی تجاری سازی، استقرار نظام کیفی 17025  را در آزمایشگاه های استان یک الزام دانست و بیان کرد: با توجه به موضوع سامانه " ساها " آزمایشگاه های همکار دانشگاه آزاد اسلامی، در واحد رشت این آزمایشگاه دارای تجهیزات مدرن آزمایشگاهی است و به سمت تجاری سازی حرکت خواهدکرد. استاندارد سازی آزمایشگاه ها در واقع بستر مناسبی جهت استفاده بهینه از تجهیزات، امکانات و نیروی متخصص موجود در آنها است.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افزود: با توجه به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، استانداردسازی در آزمایشگاههای این واحد دانشگاهی علاوه بر اینکه بهره وری آزمایشگاه ها را افزایش می دهد باعث ایجاد اعتماد نسبت به نتایج آزمون شده و پائین آمدن هزینه های صرف شده می شود و منجر به حل مشکلات سازمانها و رفع مشکلات استان و منطقه خواهد شد.
در ادامه مهندس محمد علی یوسفی، مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان اذعان داشت: استاندارد زبان مشترکی میان همه عوامل دست اندرکار در حیطه فعالیت های مختلف تولیدی و خدماتی اعم از عمرانی، صنعتی، تجاری، اداری، کشاورزی و سایر عرصه های مشابه است.
وی تصریح کرد:  استاندارد و استاندارد سازی از پایه های استوار و ارکان اصلی علم و فناوری است و در توسعه فعالیت های عمرانی، پیشرفت صنعت و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد که دانشگاه می تواند در کنار استاندارد در حل مشکلات استان کمک کند چرا که دانشگاه جایگاهی است که در آن دانش و خودباوری وجود دارد و در تربیت فرزندان این مرز و بوم همیشه کوشا بوده است .
مدیر کل استاندارد گیلان، تأکید کرد: اداره کل استاندارد استان می تواند با توجه به دیده شدن نیاز های گیلان و بر اساس دامنه فعالیت هاو  بهره مندی از امکانات و تجهیزات و ظرفیت های موجود، بر اساس ضوابط استاندارد و انجام آزمون  و همچنین با توجه به همکار استاندارد بودن آزمایشگاههای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، نسبت به صدور مجوز های لازم  و کمک به بهداشت و سلامت نسل آینده استان ،اقدام کند.
در پایان حاضرین در جلسه از امکانات آزمایشگاه همکار استاندارد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از پیشرفت 98 درصدی این آزمایشگاه، بازدید کردند که در این بازدید مدیر کل استاندارد استان گیلان با تقدیر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و تیم مدیریتی ایشان، اظهار امیدواری کرد تا اینگونه حرکت های علمی در جوامع دانشگاهی بتواند با همکاری دستگاههای اجرایی ، در جهت کمک به سلامت و تعالی استان  مفید باشد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code