| شنبه، 01 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، درپی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی در ساعت ۰۲:۰۱ دقیقه بامداد امروز ۲۵ مرداد ۹۵ مبنی بر بروز آتش سوزی یک ساختمان ویلایی، بیدرنگ مرکز ستاد فرماندهی و کنترل سازمان آتش نشانی بواسطه خیل عظیم تماس های شهروندان ۱۵ دستگاه خودروی اطفایی و نجات بهمرا ۵۰ تن آتش نشان از ایستگاه های ۱،۲،۳،۴،۹،۱۱ را به محل حادثه واقع در بلوار شهید حبیب زاده – نبش کوچه فرجاد اعزام کرد.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: به محض رسیدن یک ساختمان ویلایی (که به عنوان انبار و عرضه کفش مورد بهره برداری قرار می گرفت) مشاهده می شد که به شدت دچار آتش سوزی شده و شعله های آتش ارتفاع بیش از ۲ متر را پوشش می داد.

وی در ادامه افزود: سریعا آتش نشانان حاضر در محل به سه گروه اطفایی تقسیم شده و از سه طرف به مهار و اطفای شعله های سرکش و چندین متری آتش پرداختند.

معاونت عملیات با بیان اینکه ارتفاع شدید شعله های آتش از دو طرف آپارتمان های مسکونی را محاصره کرده بود افزود: خوشبختانه آتش نشانان توانستند در یک عملیات نفس گیر از سرایت حتمی آتش به سقف چندین آپارتمان جلوگیری کرده و آتش را مهار کنند.

مومنی علت آتش سوزی و میزان خسارات وارده را در دست بررسی خواند و افزود: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید وآتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه به آشیانه بازگشتند.

همچنین در ساعت ۰۱:۲۶ دقیقه بامداد امروز آتش سوزی یکباب انبار ضایعات با وسعتی در حدود ۱۰۰۰ متر مربع واقع در جاده جیرده – بعداز تالار شاندیز  به مرکزستاد فرماندهی آتش نشانی گزارش داده شد که در این عملیات ۱۲ تن آتش نشان بهمراه چهار دستگاه خودروی اطفایی از ایستگاه های ۹و۵ در یک عملیات ۲ ساعت و۳۰ دقیقه ای توانستند نسبت به مهار و اطفای کامل آتش اقدام نمایند.

2095-826

2095-820

2095-821

2095-818

2095-819

2095-816

2095-815

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code