| جمعه، 31 فروردین 1403

نگاه ایران: اولین نشست مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت، علیرضا حاجی پور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت هدف از این نشست را تجلیل از  خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد.

وی بعد از تبریک روز خبرنگار به تشریح برخی از اهداف و برنامه های سازمان پرداخت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

حاجی پور سازمان مدیریت پسماند شهرداری را عملیاتی و اجرایی دانست و گفت: این سازمان وظیفه نظارت بر رفت و روب، جمع آوری پسماند، امحا و چگونگی برگشت آن به محیط را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه بازنگری در قراردادهای جمع آوری انجام شده است گفت: در برخی نقاط مکانیزه کردن رفت و روب شهری از اول مهر انجام خواهد شد وبه این ترتیب رفت و روب دستی کاهش می یابد.

حاجی پور با اشاره به پوشش 70 الی 75درصدی فعلی محلات شهر رشت در بحث جمع آوری پسماند خشک گفت: تا پایان سال این پوشش به 85 درصد خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به تولید حدودا 500 تنی زباله در شهر رشت گفت: میزان مشارکت شهروندان در طرح تفکیک زباله از مبدا چشمگیر نیست . ما در نظر داریم تا ایستگاه جمع آوری پسماند خشک را افزایش داده و سیستمی را ارائه دهیم تا نفع مالی نیز برای شهروندان داشته باشند.

 نشست خبری سازمان مدیریت پسماند رشت (1)

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت مشارکت در سیستم جمع آوری را یکی از اهداف سازمان عنوان کرد و گفت:  با بحث آموزشی چهره به چهره فرهنگ سازی برای شهروندان در محلات دوباره شروع می شود. وی افزود: همچنین برگزاری مسابقه عکس و کاریکاتور با مباحث محیط زیستی و اهدای جوایز به شهروندان را در نظر خواهیم داشت.

حاجی پور افزود: در همین زمینه لایحه ای برای ارائه خدمات تشویقی به شهروندان به شورا ارائه شده است.

وی همچنین با اشاره به تدوین شیوه نامه ای برای نخاله ساختمانی گت: با اجرای این شیوه نامه نخاله ساختمانی کمتری در سطح شهر مشاهده خواهد شد.

حاجی پور درادامه با اشاره به لندفیل سراوان و پیگیری برای راه اندازی زباله سوزگفت: از همکاری شهردار، اعضای شورا و سرکار خانم مهندس میرسیدی مدیرکل امور شهری استانداری، پورعلی مدیرسازمان پسماند استانداری و مهندس شعبانپور معاون عمرانی استاندار برای راه اندازی زباله سوز تشکر می کنم.

وی همچنین از تقویت کارخانه کودآلی خبر داد و گفت: کارخانه کود آلی کمک خواهد کرد تا فقط  دورریز زباله ها به سمت سراوان برده شود.

حاجی پور همچنین به ساخت تصفیه خانه در سراوان اشاره کرد و گفت: این تصفیه خانه کمک خواهد کرد تا شیرابه ناشی از  زباله مرکز دفن تصفیه شود.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی نیز قول همکاری برای قطع درختان را داده است و به زودی مسیر برای ایجاد تصفیه خانه آماده خواهد شد.

حاجی پور جمع آوری سگ های ولگرد به صورت زنده گیری را یکی از وظایف شهرداری عنوان کرد و گفت: شرکت پیمانکار در حال جمع آوری است اما خوب عمل نمی کند و اگر نتواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد با او قطع ارتباط و با پیمانکار جدید وارد کار خواهیم شد.

نشست خبری سازمان مدیریت پسماند رشت (2)

حاجی پور همچنین با تشکر از مرتضی عاطفی مدیریت اسبق سازمان پسماند رشت برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وی همچنین با اشاره به ساماندهی گاریچی ها گفت:  در حال حاضر تلاش می کنیم تا گاریچی ها به سمت ایستگاه ثابت هدایت شوند و  پسماند جمع آوری خود را به ایستگاهها بفروشند ، این حرکت باعث خواهد شد تا  نیاز به مقابله مستقیم با گاراژدارها نداشته باشیم

حاجی پور همچینین با اشاره به اهمیت کار رسانه ها گفت: رسانه های در بحث فرهنگ سازی می توانند به سازمان مدیریت پسماند کمک کنند.

در پایان نشست از چند تن از خبرنگارانی که در یکسال اخیر در انتشار اخبار و گزارشات سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت همکاری داشتند تقدیر شد .

نشست خبری سازمان مدیریت پسماند رشت (4)

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code