| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403

نگاه ایران:  آیین تجلیل از خبرنگاران و نشست خبری سید کاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا در مجلس ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه های استانی به همت دفتر نماینده صومعه سرا و فرمانداری این شهر برگزار شد. (گزارش تصویری)

سید کاظم دلخوش ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در ماه های اخیر با رسانه ها جلساتی برگزار کردیم، اظهار کرد: از همراهی با رسانه ها بسیار سپاسگزارم.

وی افزود: اگر در جلسه از فرماندار انتقاد شد باید به بخشی از این انتقادها پاسخ داده شود و هدف ما این است که با تفاهم و دوستی یکدیگر نقاط ضعف و قوت مسؤولان را ببینیم و یک طرفه به قاضی نرویم.

به گزارش فارس؛ نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اعتلا و رشد گیلان از رسانه ها انتظار همراهی داریم، گفت به طور یقین در جایی که نیاز به همکاری باشد رسانه ها ورود می کنند.

وی به دعوت از تمام رسانه های استان در نشست مذکور اشاره کرد و گفت: اگر در این جلسه کسی دعوت نشد و از قلم افتاد امیدواریم در جلسات بعد حتماً دعوت شود.

دلخوش با اشاره به مشکلات بیمه خبرنگاران تصریح کرد: این موضوع را باید به صورت کارشناسی پیگیری کنیم.

وی یادآور شد: از خانه مطبوعات گیلان می خواهیم موضوع بیمه خبرنگاران را بررسی کرده و به صورت قانونمندانه مطرح کنند تا ما بتوانیم در مجلس از آن دفاع کنیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس از مشکلات رسانه ها آگاهی دارم و درصدد برطرف شدن مشکلات مادی و معنوی آنها هستم.

رسانه ها نباید برای بزرگ کردن خودشان دیگران را تخریب کنند

امام جمعه صومعه سرا نیز در نشست مذکور اظهار کرد: با دردسرهای کار خبرنگاری آشنا هستم و خداوند به قلم های سالم و صادق برکت می دهد.

حجت الاسلام اسماعیل صدیقی با بیان اینکه گیلان در بسیاری از بخش ها مظلوم واقع شده است، افزود: از مسؤولان می خواهیم در راستای برطرف شدن مشکلات رسانه ها گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها نباید برای بزرگ کردن خودشان دیگران را تخریب کنند، ادامه داد: رسانه ها نباید بدی ها را خوب و خوبی ها را بد جلوه دهند.

امام جمعه صومعه سرا گفت: خداوند تبارک و تعالی به کسانی که دلسوزانه درباره مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گام برمی دارند و قلم می زنند عزت و برکت می دهد.

وی مشکلات صومعه سرا را به تدبیر مسؤولان در حال برطرف شدن دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی رسانه ها مشکلات صومعه سرا در تمام بخش ها برطرف شود و این شهرستان به جایگاه واقعی خود برسد.

تحریف، توهین و تهدید از مشکلات رسانه ای در صومعه سرا است

حسین اسمععیل پور ظهر امروز در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه ، به اهمیت قلم در قرآن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به قلم قسم یاد کرده است، افزود: بایدها و نبایدهای این حرفه باید رعایت شود.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه خبرنگاران باید در زمان اطلاع رسانی به دو اصل دانش و فهم توجه داشته باشند، گفت: در بخش دانش رسانه های قوی داریم اما در بخش اخلاق هنوز باید کار شود.

وی اضافه کرد: رسانه ها به عنوان یک عضو تاثیرگذار باید به گونه ای عمل کنند تا اثربخشی و کارایی داشته باشند.

اسمععیل پور بخش خبررسانی در صومعه سرا را دارای مشکلاتی دانست و تصریح کرد: یکی از این مشکلات تحریف هایی است که زیاد انجام می شود.

وی ورود به مسائل شخصی افراد توسط برخی رسانه ها و پخش شب نامه را از جمله موارد غیراخلاقی خواند و خاطرنشان کرد: نباید از حرفه خبرنگاری سو استفاده شود.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه از حرفه خبرنگاری در بعضی از مواقع سواستفاده شده است، یادآور شد: تقاضا داریم افراد اخلاق مدار در برابر بداخلاقی های افرادی که خود را در این جمع  جا زده اند پایداری کنند.

وی توهین و تهدید را یکی از مشکلات شهر صومعه سرا عنوان کرد و افزود: افرادی که بیشترین فعالیت را دارند بسیار مورد تهدید هستند.

اسمععیل پور یادآور شد: جالب ترین و سخت ترین کار مربوط به فعالیت رسانه ای بوده و رسانه ها بازوان توانمند اندیشه هستند.

وی با بیان اینکه رسانه ها ناشر اندیشه اجتماعی و ناظر بر عملکرد دستگاه های دولتی و غیردولتی هستند، متذکر شد: امیدواریم رسانه ها در مسیر اعتلای گیلان و شهرستان صومعه سرا گام بردارند و قلم بزنند.

تجلیل از خبرنگاران صومعه سرا (1)

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code