| شنبه، 01 اردیبهشت 1403

به گزارش نگاه ایران به نقل از ایرنا، جانشین فرمانده نیروی انتظامی رودسر از غرق شدن یک جوان 21 ساله املشی در آب های ساحلی این شهرستان در منطقه شنا ممنوع ساحل شهدای رودسر خبر داد.

 سرهنگ پاسدار رضا مومنی بیان کرد: این جوان عصر جمعه در خارج از طرح های سلامت دریا به علت ناآشنایی به فنون شنا و عدم شناخت از سواحل، جان خود را از دست داد.

وی تاکید کرد: از آغاز اجرای طرح های سلامت دریا تاکنون، چهار نفر در این شهرستان به علت ناآشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از طرح های سالم سازی، جان خود را از دست داده اند. به گفته سرهنگ مومنی، از این تعداد سه نفر در سواحل چابکسر که یک نفر آنها غیر بومی و دو نفر بومی و نفر چهارم جوان املشی در ساحل رودسر بوده است. در 45 کیلومتر نوار ساحلی شهرستان رودسر، بیش از 130منجی غریق در طرح های آزاد و دولتی مشارکت دارند . سه طرح دولتی شامل رودسر، نگین شمال کلاچای و گلسرخ چابکسر از سوی شهرداری ها اداره و مدیریت می شوند. گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان 300 کیلومتر نوار ساحلی دارد. بیش از 650 نفر ناجی غریق در نقاط خطر آفرین ، حدود 300 نفر در طرح های سالم سازی دریا و 300 نفر نیز بازرس بر کار ناجیان غریق، در سواحل گیلان مستقر هستند. همچنین افزون بر یک هزار نفر نیروهای امدادی و پلیس و دیگر عوامل نیز در سواحل استان حضور دارند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code