| جمعه، 31 فروردین 1403
نگاه ایران: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه 600 هزار میلیارد تومانی شرکت های دولتی اجازه فعالیت به بخش خصوصی را نمی دهد گفت: دوسوم بودجه کشور متعلق به شرکت های دولتی است. غلامعلی جعفرزاده عصر امروز در همایش ملی «تبیین جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم سازی اقتصاد است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید با تکانه های اقتصادی مقابله کند و یکی از آن تکانه ها، تحریم است.

وی ادامه داد: تکانه اقتصادی می تواند هر اتفاقی باشد که اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به بودجه 950 هزار میلیارد تومانی کشور در سال 95 اشاره کرد و افزود: 600 هزار میلیارد تومان از بودجه مذکور متعلق به شرکت های دولتی است و دیگر ضرورتی ندارد بحث کنیم اقتصاد ما خصوصی یا دولتی است.

جعفرزاده با بیان اینکه عددها و رقم ها به ما می گوید اقتصاد کشور به طور کامل دولتی است، تصریح کرد: تا زمانی که بیشتر اقتصاد کشور دولتی باشد هیچ انتظاری نمی توانیم داشته باشیم.

وی به اعلام برنامه دولت های مختلف هنگام روی کار آمدن اشاره کرد و گفت: تمام دولت ها ادعای کوچک کردن دولت را دارند اما وقتی بر مجموعه این مسند تکیه می زنند به دلیل حیات خلوت خوبی که برای آنها ایجاد می شود، نمی توانند از آن فاصله بگیرند و این گونه می شود که دوسوم بودجه کشور مربوط به شرکت های دولتی است و اجازه فعالیت به بخش خصوصی را نمی دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه سنگین شرکت های دولتی، بیان کرد: اقتصاد دولتی نتیجه اقدام های انجام شده است.

جعفرزاده، خواستار اعلام نیاز بخش خصوصی از نمایندگان مجلس شد و اظهار کرد: بخش خصوصی مشکلات و نیازهای خود را به ما اعلام کند تا موارد را در مجلس پیگیری کنیم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code