| جمعه، 31 فروردین 1403
کارگاه کدینگ اعتبارات پژوهشی در دانشگاه آزاد گیلان برگزار شد:
       کد خبر: 5730
به گزارش نگاه ایران: ،یکدوره کارگاه « کدینگ اعتبارات پژوهشی » دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس مرکز برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی ، معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و جمعی از کارشناسان برنامه و بودجه و مالی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاداسلامی استان گیلان در سالن جلسات واحد رشت برگزار شد.
در این جلسه علیرضا فرخ بخت فومنی، سرپرست معاونت برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن خیرمقدم به حاضرین، با برشمردن اهداف برگزاری این کارگاه در  استان گیلان، گفت: این کارگاه با هدف آشنایی کارشناسان مالی و برنامه و بودجه واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با قوانین و مقررات برنامه و بودجه و کدینگ اعتبارات پژوهشی است. در این کارگاه دستورالعمل حسابداری اعتبارات تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت کنندگان تشریح خواهد شد.
وی، تأکید کرد: انضباط مالی از اصلی ترین سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان است. فعالیت های مالی باید منطبق بر برنامه های پیش بینی شده باشد و از انجام کارهای بدون برنامه پرهیز گردد.
فرخ بخت همچنین افزود: حرکت به سمت کیفی سازی فعالیت های دانشگاه یکی دیگر از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بوده که به صورت جدی دنبال می شود.برنامه ریزی برای ایجاد و گسترش مراکز رشد و فنآوری و شرکت های دانش بنیان از دیگر فعالیت های دانشگاه آزاد استان خواهد بود.
IMG_6444
توجه به برنامه و بودجه در تمامی دوران و برای همه بخشهای کشور مهم و ضروری است
در این جلسه حسین بدیعی، رئیس مرکز برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در اختصاص اعتبارات پژوهشی سال 1394 ، گفت: بر اساس سند برنامه پنجم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی، از ابتدای سال اول مقرر شد که سالانه یک درصد به بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شود. این بودجه در سال پایه برنامه یعنی 1389 به میزان پنج درصد از شهریه محاسبه و لحاظ گردید که براساس سند برنامه در سال 1394 یعنی سال پایانی برنامه معادل 10 درصد هدف گذاری شده است و قرار است نیمی از آن از محل درآمد شهریه واحد های دانشگاهی و نیمی دیگر از محل درآمدهای غیر شهریه تأمین گردد.   
وی ادامه داد: در بودجه سال 1394 دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر توجه به این هدف گذاری، با تأئید هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به واحد های دانشگاهی اجازه داده شد چنانچه مازاد بر درآمد پیش بینی شده در بودجه 94 درآمد کسب کردند تا سقف 5 درصد دیگر علاوه بر ده درصد بودجه پژوهشی پیش بینی شده به این امر اختصاص یابد در نتیجه 15 درصد درآمد شهریه، صرف فعالیت های پژوهشی اعضای هیأت علمی، دانشجویان و ایجاد زیرساخت های لازم پژوهشی و توسعه شبکه های آزمایشگاهی و کارگاهی گردد.
رئیس مرکز برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی، با برشمردن برنامه های پیش بینی شده حوزه برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت پایش بودجه سال 94، افزود: یکی از اجزای مؤثر در امور برنامه ریزی پایش و ارزیابی برنامه هاست تا بتوان بطور مؤثر نسبت به اصلاح امور و برنامه ریزی های آتی اقدام کرد. در همین راستا حوزه برنامه ریزی دانشگاه همه ساله و به صورت بازه های زمانی لازم اقدام به پایش برنامه و بودجه های سالانه می کند و با توجه به استفاده از مکانیزمهای نرم افزاری که در حال شکل گیری و نهایی شدن است برای کمک به این مهم به عنوان اقدامات زیر بنایی استفاده خواهد کرد.
بدیعی، وجود ظرفیت ها و پتانسیل های لازم در استان گیلان را مهم دانست و تصریح کرد: استان گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی و پتانسیل های موجود از جمله نیروی انسانی متخصص و داشتن اساتید فرهیخته و بارز و برجسته جزء استان های خوب در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بوده و با توجه به وجود این قابلیت ها، امکان داشتن سهم بهتری در فعالیت های دانشگاه را دارند .به نظر من هنوز ظرفیت های قابل توجه ای در این استان برای بهره برداری وجود دارد که می توان با برنامه ریزی مناسب باعث رشد و تعالی در عرصه علمی دانشگاه شود.
این مقام مسئول، ادامه داد: توجه به برنامه و بودجه در تمامی دوران و برای همه بخشهای کشور مهم و ضروری است.دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این مستثنی نیست و برای مواجه با پیش آمد های اقتصادی و واکنش مناسب در این باره در صورتی که برنامه ریزی مناسب و استفاده صحیح از منابع را سرلوحه خود قرار ندهیم مطمئنا با مشکلات اساسی برخورد خواهیم کرد که خوشبختانه در سال اخیر با عزم، توجه و اعتقاد جدی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی به این موضوع ، شاهد پیشرفت های خیلی خوبی در این حوزه خواهیم بود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code