| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: محمدعلی نجفی ظهر امروز در نخستین جلسه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 گیلان با اشاره به اینکه برخی از افراد ادعا کردند اعتبارات فرهنگی بابت حقوق پرداخت شده است اظهار کرد: پرداختی های به تعدادی از اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانک ها انجام شده است.

وی، پرداختی های دولت را در چارچوب خدمات کشوری عنوان کرد و افزود: استاندار دولت ماهانه پنج میلیون تومان حقوق می گیرد و وزیر آن شش تا هفت میلیون تومان با توجه به سابقه کاری که دارد، حقوق دریافت می کند.

استاندار گیلان با تأکید براینکه پرداختی های دولت مشخص است، بیان کرد: از سال 90 برخی از پرداختی ها در چارچوب برنامه پنجم توسعه کشور اجرایی شده است و اگر تخلفی صورت گرفته، طبق قانون بررسی می شود.

نجفی، پرداخت حقوق های نجومی را مربوط به مدیران شرکت های بیمه، بانک ها و در قالب شرکت های خاص خواند و تصریح کرد: بنده در شرکت های مس، فولاد و ... حضور داشتم و پرداخت حقوق در این شرکت ها با پرداخت های دولتی متفاوت است.

وی ادامه داد: پاداش مدیران عامل شرکت های مس، فولاد و ... براساس تراز سالانه است، شرکتی که سالانه یک هزار و 350 میلیارد تومان سود خالص دارد مشخص است 200 میلیارد تومان آن را صرف موارد خاص کرده و به یک تیم فوتبال 20 تا 30 میلیون تومان پرداخت می کند و این موضوع را نباید به حساب دولت تمام کرد.

استاندار گیلان متذکر شد: وقتی در قانون فعالیت ها مشخص نباشد برخی از کارها انجام می شود و باید در مجلس قوانینی را وضع کرده و این امر را هدایت کنند.

نجفی با تأکید بر برخورد با متخلفان حقوق های نجومی، خاطرنشان کرد: طبق دستور رئیس جمهور برخورد با دریافت کنندگان حقوق های نجومی اعم از آنها که حق قانونی داشتند یا فراتر از اختیارهای قانونی عمل کردند، آغاز شده است.

صدا و سیمای مرکز گیلان از بیان عملکرد دولت وحشت دارد IMG_1000

استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد صدا و سیمای این استان گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان از بیان عملکرد دولت وحشت دارد.

وی به آمادگی شرکت مخابرات گیلان به منظور اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن عمومی سال 95 اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اجرای برنامه ها برای شرکت مخابرات استان هزینه بر است اما در حمایت از طرح های ملی و دولت کم نگذاشته است.

نجفی با انتقاد از عملکرد صدا و سیمای مرکز گیلان، تصریح کرد: به عنوان تذکر به دوستان صدا و سیمای مرکز استان که نظر مثبت به دولت و مسؤولان استان دارند اعلام می کنم؛ «گاهی در برنامه ریزی ها به ویژه در بخش اخبار نکته های اساسی را رها می کنند.»

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رئیس جمهور با شعار امید وارد عرصه شده است، خاطرنشان کرد: امید یکی از برنامه ها برای نگه داری، تقویت، استحکام و اقتدار انقلاب اسلامی در منطقه است و در این راستا باید مردم را همراه خود داشته باشیم.

نجفی، ایجاد امید بین مردم را سبب ورود به عرصه های بین المللی عنوان کرد و گفت: در کنار موضوع مذکور، بحث های اعتدالی وجود دارد.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز گیلان از تقویت و بیان عملکرد دولت وحشت می کند، اظهار کرد: انصاف را باید رعایت کنیم زیرا متولیان صدا و سیمای مرکز استان اعلام کردند، مسؤولان در هر کدام از برنامه ها بخواهند می توانند شرکت و با مردم صحبت کنند.

استاندار گیلان به تقاضای مدیران صدا و سیمای مرکز استان برای حضور در برنامه های آنها اشاره کرد و یادآور شد: بنده خیلی علاقه برای حضور در صدا و سیما را ندارم اما فرمانداران در برنامه های صدا و سیما حضور پیدا می کنند و این امر منعی ندارد.

نجفی با اشاره به اینکه بنده حرف های خود را در جلسه ها بیان می کنم، بیان کرد: هر لحظه نمی توانم به عنوان گوینده تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز گیلان حضور پیدا کرده یا خبرنگاران را جمع کنم و این امر زیبا نیست.

*سلب کلمه های استاندار در صدا و سیمای مرکز گیلان

نجفی به تأکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دولت بر مردم داری اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی بر پایه مردم است اما وقتی نماینده عالی دولت و نظام می خواهد با مردم در استان صحبت کند، گاهی مشاهده می کنیم کلمه ها از او سلب می شود و این نگاه باید تغییر کند.

وی با اشاره به تقویت دولت در دوره مدیریت کنونی صدا و سیمای کشور، خاطرنشان کرد: بارها مدیران گذشته و حال صدا و سیمای مرکز گیلان اعلام کرده اند که 80 درصد از مخاطبان به دنبال اخبار هستند و اخبار گیلکی بالاترین مخاطب را دارد.

استاندار گیلان بر استفاده از فرصت صدا و سیما در تقویت نظام تأکید کرد و یادآور شد: از فرصت صدا و سیما باید برای تقویت روحیه مردم استفاده شود ضمن اینکه ملت باید نظر نظام و دولت در امور مختلف را بدانند.

نجفی با بیان اینکه رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم انتخاب می شود، اظهار کرد: وزرا منتخب مردم هستند و از نمایندگان مجلس رأی اعتماد می گیرند و استانداران با رأی وزرا انتخاب می شوند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code