| جمعه، 31 فروردین 1403
نگاه ایران/گروه ورزشی: برادرزاده بشار اسد در مسابقات سوارکاری بین المللی تهران قهرمان شد. شام الاسد دختر «ماهر اسد» با اسبی به نام باب سودی از سوریه در مسابقات بین المللی سوارکاری CSI در رده نونهالان قهرمان شد. برخی از رسانه ها به اشتباه شام اسد را دختر بشار اسد نامیدند که بر اساس اطلاعات ویکی پدیا، بشار اسد دختری به این نام ندارد. مسابقات بین المللی CSI پرش با اسب در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان به میزبانی ایران 17 و 18 تیر در باشگاه بام تهران برگزار شد. شام الاسد یکی از ماهرترین سوارکاران سوریه در رده نونهالان و نوجوانان است و سابقه حضور در مسابقات مختلف بین المللی را در کارنامه دارد. ماهر اسد، برادر بشار اسد رییس جمهور سوریه، فرمانده گارد رئیس جمهوری، فرمانده لشکر چهارم زرهی سوریه و عضو کمیته مرکزی حزب بعث این کشور است که از 6سال پیش درگیر جنگ داخلی شده است. جنگی که باعث کشته و آواره شدن شدن هزاران نفر شده است. شام اسد12 شام اشد شام اسد2

اطلاعیه روابط عمومی فدراسیون سوارکاری:

تکذیب حضور دختر بشار اسد در مسابقات بین المللی سوارکاری تهران

فدراسیون سوارکاری حضور دختر بشار اسد در مسابقات بین المللی سوارکاری تهران را تکذیب کرد. روابط عمومی فدراسیون سوارکاری با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: فدراسیون های سوارکاری گرجستان، هنگ کنگ، سوریه، لبنان، چین تایپه، سنگاپور، تایلند و هندوستان، طبق پروتکل های رسمی، نفرات شرکت کننده را به فدراسیون سوارکاری ایران معرفی کردند و مطابق آیین نامه ها و قوانین موجود، سوارکاران نونهال، نوجوان و جوان این کشور ها در این مسابقات حضور یافتند. در این اطلاعیه آماده است: با توجه به فضای گسترده رسانه های مجازی، خبری مبنی بر حضور فرزندان رئیس جمهور سوریه دراین رقابت ها، منتشر شد که بنا بر رسالت اطلاع رسانی، به آگاهی می رسانیم که این خبر کذب است و فرزندان ایشان در این مسابقات، حضور نداشتند. بدیهی است اخبار و اطلاعات دقیق در سایت فدراسیون سوارکاری تقدیم علاقه مندان رشته های زیبا و پرطرفدار مرتبط با «اسب» و «سوارکاری» خواهد شد. ادامه تایید و تکذیب ها به گزارش نگاه ایران پس از این اطلاعیه محمد کاظمیان، دبیر فدراسیون سوارکاری در گفت وگو با ایسنا گفته است: «شام الاسد در این مسابقات شرکت داشت و توانست به مقام قهرمانی در بخش نونهالان هم برسد. جدای از مسائل سیاسی باید بگویم که او یک سوارکار خوب است و می تواند برای نونهالان ایران یک الگو باشد.» در ادامه این تناقضات مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون، گفته است: «حضور دختر رئیس جمهور سوریه را در تهران و مسابقات بین المللی سوارکاری را قویا تکذیب می کنم و این خبر اساسا اشتباه است.» رئیس فدراسیون افزود: «ممکن است فرد مورد نظر یکی از اقوام رئیس جمهور سوریه یا تنها شباهت نام خانوادگی باشد، اما دختر او نیست.» میزان هم از قول مسئولان خبرگزاری سوریه نوشته دختری که قهرمان مسابقات شده فرزند ماهر اسد، برادر بشار اسد بوده است و او با هماهنگی سفارت سوریه در تهران در مسابقه حاضر شده است.

از سوی دیگر مسئولان خبرگزاری سوریه در تهران ضمن تکذیب حضور دختر بشار اسد در تهران، تأکید کردند که کودک قهرمان مسابقات سوارکاری دختر ماهر الاسد برادر رییس جمهور سوریه بوده و شرکت در این مسابقه بین المللی با هماهنگی سفارت سوریه انجام شده است.

مسئولان خبرگزاری سانا تأکید می کنند که طبق هماهنگی های انجام شده مسئولان فدراسیون تعهد کرده بودند به دلیل برخی ملاحظات تا پیش از سه شنبه خبر حضور شام الاسد در تهران منتشر نشود اما مسئولان فدراسیون سوارکاری برخلاف توافقات صورت گرفته این خبر را با اطلاعات غلط در اختیار رسانه های ایرانی قرار داده اند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code