| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نماینده رسانه ای شبکه آپا تی.وی جمهوری آذربایجان :
       کد خبر: 5402

به گزارش نگاه ایران : ژاله محمدلی با اشاره به سفر اخیر تیم رسانه ای جمهوری آذربایجان به ایران و اهمیت تردد گردشگران دو کشور از طریق مرز زمینی آستارا اظهار کرد:جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه های گردشگری و اقتصادی همکاری های مثبتی دارند که با هماهنگی سفارت ایران در باکو و طی بازدید از مرز زمینی آستارا و گیلان، به زودی در چند گزارش خبری ویژه ظرفیت های گردشگری و اقتصادی گیلان که از استان های مرزی ایران و همسایه با کشور آذربایجان است، پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان گیلان با داشتن شهرستان هایی مانند آستارا، انزلی، رشت، ماسوله و لاهیجان از جمله استان های گردشگر پذیر ایران محسوب می شود، افزود: شهرهای آستارا، انزلی و رشت نام هایی آشنا برای مردم جمهوری آذربایجان هستند.

محمدلی با تاکید بر فعالیت مسئولان دو کشور در عرصه گردشگری تصریح کرد: هموطنان زیادی از کشور آذربایجان همه ساله برای زیارت به ایران و مشهد مقدس سفر می کنند که این خود نشانگر دوستی و نزدیکی تمدن و فرهنگ بین دو کشور است.

نماینده رسانه ای شبکه خبری آپا تی.وی جمهوری آذربایجان با اشاره به طولانی بودن مرزهای زمینی و ارتباطات هوایی و دریایی دو کشور ایران و آذربایجان تاکید کرد: باید رسانه های دو کشور در شناساندن مناطق گردشگری یکدیگر به مردم کشورهای خود تلاش کنند تا آمار ورودی گردشگران این دو کشور همسایه بیش از این افزایش یابد.

وی با بیان اینکه رشد صنعت گردشگری در کنار دیگر حوزه ها برای توسعه دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران مهم و ضروری است، افزود: دولت جمهوری آذربایجان در کنار صنعت نفت و گاز اهمیتی ویژه ای برای صنعت گردشگری قائل است و به همین دلیل به ایجاد بستر های مورد نیاز و تهیه امکانات لازم برای گردشگران پرداخته است.

جمهوری آذربایجان ۸۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع وسعت داشته و ۹ میلیون نفر جمعیت دارد.این کشور در شمال غربی ایران، ساحل غربی دریای خزر و منطقه قفقاز جنوبی واقع است و با شهرستان آستارا در استان گیلان مرز مشترک دارد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code