| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
فرماندار رشت در جلسه حل معضلات سکونت گاه های غیر رسمی:
       کد خبر: 53152

نگاه ایران: جلسه ای با حضور سه نماینده محترم شهرستان رشت، شهردار رشت، معاون عمرانی استاندار و دیگر مدیران استانی و شهرستانی جهت حل معضلات سکونت گاه های غیر رسمی و پیگیری مشکلات املاک نسقی حاشیه شهر رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رشت؛در این جلسه سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت اظهار کرد: در شهر رشت 8000 واحد در سکونت گاه های غیر رسمی وجود دارد که بلاتکلیف مانده است.

 وی ادامه داد: در خصوص ثبت و صدور سند ساخت و سازهای گذشته و زمین های نسقی باید تدابیری اندیشید وهمچنین راهکار مناسبی در این مورد باید ارائه شود که در آینده نیز مشکلات سند وجود نداشته  باشد و مدت عدیده ای است که ما درگیر مشکلات ساخت و سازهای غیر مجوزدار می باشیم.

مهدوی تصریح کرد: اجرای این طرح های تمام پیش بینی نشده؛ در آینده نه چندان دور شهر ما را به نابودی می کشاند و در پایان طرح ده ساله، دیگر مکان سکونت در شهر رشت نیست. زیرا عمده مشکلات ما ساخت و ساز بدون پروانه ساخت اجرایی است.

فرماندار رشت در ادامه خاطر نشان کرد: مجوز ساخت و سازهای غیر اصولی در سالهای اخیر در استان های گیلان و مازندران داده شده که در مقابل حوادث غیر مترقبه نامطمئن هستند. این ساخت و سازها که در برخی از شهرستان های  استان گیلان در حال اجرا است، شهر رشت را دچار بحران اساسی کرده است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: در شهر رشت 1338 پلاک ساختمان غیر رسمی با 138 نفر مالک  وجود دارند و آنها برای دریافت پایان کار باید هر چه سریعتر اقدام کنند و می بایست به حل مشکل ساخت و سازهای غیر مجوز دار پرداخت.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code