| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
از حذف دو امید سهمیه المپیک تاصعود به لیست شانزده نفره:
       کد خبر: 52378

نگاه ایران: دو بوکسور باتجربه کشورمان با قبول شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت های بوکس انتخابی المپیک کنار رفته و سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو را از دست دادند.

رقابت های جهانی بوکس که آخرین شانس بوکسورهای آماتور برای کسب سهمیه المپیک به شمار می رود با حضور 469 بوکسور از 105 کشور در شهر باکو آذربایجان در حال پیگیری است.

 فروتن گل آرا بوکسور وزن 60 کیلوگرم کشورمان در مبارزه ای حساس که از نظر بسیاری از حاضرین در سالن می توانست برنده این دیدار لقب بگیرد با رای داوران برابر حریفی از دومنیکن بازنده اعلام شد و شانس کسب سهمیه المپیک 2016 ریو را از دست داد.

در وزن 69 کیلوگرم، امین قاسمی پور در مصاف با «جوشا کلی» از بریتانیا نفر هفتم رنکینگ جهانی که دومین بوکسور برتر این وزن در رقابت های جهانی باکو به حساب می آید، در پایان سه راند مبارزه مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت. همچنین سالار غلامی موفق شد با برتری مقابل بوکسور مجارستانی به جمع 16 نفر برتر وزن 91 کیلوگرم صعود کند.

طبق اعلام فدراسیون جهانی بوکس(آیبا) در رقابت های جهانی باکو در مجموع 39 بوکسور جواز حضور در المپیک 2016 ریو را کسب خواهند کرد.

ترکیب تیم ملی بوکس کشورمان برای حضور در رقابت های جهانی باکو به قرار زیر است: 52کیلوگرم:سجاد محمدپور 56 کیلوگرم:احسان سپهوندی 60کیلوگرم:فروتن گل آرا 64 کیلوگرم:هادی ماکویی 69کیلوگرم:امین قاسمی پور 75کیلوگرم:سیاوش امیدی 91کیلوگرم:سالار غلامی به اضافه 91 کیلوگرم:محمد علی شهیدی کادر فنی: عبدالرضا انصاری، علیرضا استکی، اصغر اشرفی ، همایون امیری و مهدی شفیعی.

تیم ایران در اوزان 49 و 81 کیلوگرم نماینده ای به این مسابقات اعزام نکرده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code