| جمعه، 31 فروردین 1403
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:
       کد خبر: 50045
نگاه ایران:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت:باید با فراهم آوردن شرایط و زیرساخت های لازم، سهم خود را از بازار منطقه کاسپین افزایش دهیم. حسین چراغی اظهار کرد: بررسی وضعیت تبادلات تجاری بین ایران و کشورهای حوزه کاسپین (CIS) حاکی از سهم بسیار ناچیز ایران از این بازار بزرگ است. وی افزود : بعنوان نمونه سهم تبادلات تجاری ایران با روسیه کمتر از یک درصد است. چراغی خاطرنشان کرد: اتصال بندر به شبکه ریلی کشور و ارتقای قابلیت های بندرانزلی موجب افزایش ظرفیت های تجاری در منطقه و ایجاد فرصت های شغلی از طریق بنادر استان بخصوص بندرانزلی خواهد شد. به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، این امر منجر به کاهش زمان حمل کالا به میزان 40 درصد و هزینه های مترتب بر کالا تا 30 درصد در کریدور شمال - جنوب می شود. وی تصریح کرد: نظر به سیاست های اقتصاد مقاومتی بعنوان یک سند بالادستی و با توجه به طرح های توسعه بنادر در منطقه کاسپین و حجم سرمایه گذاری های جذب شده در بنادر شمال کشور و به منظور تحرک تجاری در منطقه کاسپین اقداماتی الزامی است. مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، تغییر رویکرد حاکم بر تجارت در منطقه کاسپین از تجارت منطقه ای به تجارت بین المللی با محوریت ترانزیت و صادرات مجدد را یکی از این ضروریات خواند . وی خاطرنشان کرد: تغییر در استانداردهای حمل و نقل و استفاده از سایر روش های حمل و نقل کالای دارای انعطاف پذیری و سرعت بیشتر یکی دیگر از الزامات است. چراغی همچنین کاهش قیمت تمام شده کالا در حمل و نقل دریایی در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل در مسیرهای مشابه بخصوص در کالاهای ترانزیتی را بسترساز توسعه خواند. وی با اشاره به اهمیت اتصال راه آهن به مجتمع بندری انزلی بمنظور تقویت حمل و نقل چند وجهی ، مدیریت و بازنگری زیر ساخت های تجاری در بنادر ، تقویت صادرات و افزایش ارزش صادرات تا 10 برابر را نیز مورد تاکید قرار داد. بندرانزلی بعنوان قدیمی ترین و مجهزترین بندر شمال، بیشترین مزیت رقابتی را برای فعال کردن کریدور شمال - جنوب دارد و با 10 پست اسکله، امکان تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در سال را دارد. پارسال در مجموع 846 فروند شناور در بندرانزلی پهلو گرفت و دو میلیون و 353 هزار و 280 تن کالا تخلیه شد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code