| شنبه، 01 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی در ساعت ۱:۰۷ دقیقه بامداد یک شنبه ۹خرداد  ۹۵ مبنی بر بروز آتش سوزی در یکباب منزل مسکونی ، بی درنگ محمد صفرپور مسوول شیفت ستاد فرماندهی ۳ دستگاه خودرو از ایستگاههای ۵و۹  بهمراه ۹ تن آتش نشان را به محل حادثه واقع در بلوار شهید حمیدیان-خیابان امیر کبیر  اعزام کرد.

محمد باقر حق شناس فرمانده تیم نخست آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: به محض رسیدن به محل حادثه و مشاهده خروج دود غلیظ از پنجره یکباب منزل مسکونی در طبقه اول ، آتش نشانان پس از قطع سیستم برق و گاز و همچنین ایمن سازی محل حادثه سریعا بوسیله چندین رشته لوله آبدهی مانع گسترش و سرایت آتش از آشپزخانه به دیگر قسمتهای منزل مسکونی در کمتر از ۳۰ دقیقه شدند.

در ادامه شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی علت این آتش سوزی را اتصال در سیستم سیم کشی برق از ناحیه یخچال اعلام داشت و از دغدغه آتش نشانان در مسیر اعزام به محل آتش سوزی به خبرنگار تحریریه خبر گفت: تنگ و باریک بودن کوچه ها و پارک خودروهای شخصی در مسیر رسیدن به محل حادثه یکی از مشکلات اساسی آتش نشانان در این حادثه بود و از آنجایی که آتش نشانان می بایست بواسطه رسالت خود که نجات جان و مال شهروندان است در کمترین زمان ممکن به محل حادثه برسند از شهروندان خواستاریم در چنین مواقعی یاری گر آتش نشانان شهرشان باشند.

این مسوول آتش نشانی ادامه داد:  در سال ۹۴ آتش نشانان و تیم های امداد و نجات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت ۳۴۴۵ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان ارائه نمودند. که از این تعداد ۴۵۲ مورد آن متعلق به حریق منزل مسکونی و علت ۴۰ درصد آناتصال در سیستم سیم کشی برق که در نهایت ۲۰ درصد دارای بیمه آتش سوزیبوده اند.

آتش سوزی حمیدیان (3)

آتش سوزی حمیدیان (4)

آتش سوزی حمیدیان (6)

آتش سوزی حمیدیان (1)

آتش سوزی حمیدیان (2)

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code