| جمعه، 31 فروردین 1403
در صوفیانده صومعه سرا:
       کد خبر: 45317

نگاه ایران: علیرضا مهرگان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه سرا اظهار کرد: همزمان با ۲۳ اردیبهشت ششمین جشنواره بومی محلی «توت فرنگی» در روستای صوفیانده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه لافند بازی، کشتی گیله مردی، طناب کشی و موسیقی سنتی از جمله برنامه های این جشنواره است، افزود: هر ساله مردم استقبال چشمگیری از این جشنواره دارند.

دبیر برگزاری ششمین جشنواره بومی محلی توت فرنگی گفت: روستای صوفیانده ۲۲ هکتار از باغات توت فرنگی استان را به خود اختصاص داده که در این راستا مقام اول استانی را کسب کرده است.

مهرگان تصریح کرد: ۴۵سال پیش نهال توت فرنگی توسط یکی از اهالی صوفیانده به این روستا آورده شده  و با پیگیری های باغداران و رسیدگی به کشت توت فرنگی این محصول یکی از بارزترین محصولات کشاورزی این روستا در سطح استان و کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه در آمد حاصل از جشنواره توت فرنگی می تواند نیازهای خانوارهای روستایی را برطرف کند، خاطرنشان کرد: در فضای برگزاری جشنواره ها رونق بازارهای محلی همراه با حضور گردشگران را شاهدیم که سبب توسعه روستایی در مناطق مختلف گیلان شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه سرا با یان اینکه یکی از اهداف جشنواره جذب گردشگر، اشتغال برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهر است، اظهار کرد: احیای سنت های بومی و محلی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code