| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
گزارش تصویری سخنرانی سعید جلیلی در دانشگاه گیلان:
       کد خبر: 39616
نگاه ایران/گروه سیاسی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برجام گفت:عده ای که به ما می گویند شما بدبین هستید، خودشان بیایند و موارد خوش بینی را مطرح کنند. سعید جلیلی عصر دوشنبه در نشستی که به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، افزود: امروز، امینت ایران اسلامی در منطقه، مثال زدنی است و به اعتراف دشمنان انقلاب، پیشرفت های ایران چشمگیر بوده است. به گزارش ایرنا؛جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: آنهایی که خودشان هزاران کلاهک هسته ای دارند، چرا به ازای هر سانتریفیوژ ما برنامه ریزی می کنند؟ وی در پاسخ به این پرسش گفت: آنها می بینند انگیزه ای شکل گرفته، تمدنی در حال شکل گرفتن است و شهیدان نماز شب خوانی همچون علی محمدی، رضایی نژاد، شهریاری و ... می ایستند. جلیلی افزود: سلاح دشمن، ترساندن است و زمانی می توانیم او را خلع سلاح کنیم که بایستیم و نترسیم. وی با یادآوری مواضع دولت آمریکا گفت: آنها برای چند سانتریفیوژ ما که زیر نظر آژانس بین المللی انرژی هسته ای بود، قطعنامه صادر کردند و گفتند چون ایران به قطعنامه ها توجهی ندارد، با او گفت وگو نمی کنیم. وی ادامه داد: همان آمریکایی ها که قطعنامه ها را دست آویز قرار می داد، از سال 1389 تا 1392، یک قطعنامه صادر کرد و دلیل روی آوردن به تحریم های یک جانبه نیز همین بود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در برج ام، مقرر بود یک طرف سانتریفیوژها را کم کند و طرف مقابل، آیین نامه های رفع تحریم را انجام دهد اما امروز می بینیم که چه بحثی را مطرح می کنند، آنها همان چند مورد را نیز انجام نمی دهند. جلیلی بیان کرد: هزینه ای که در بحث هسته ای انجام شد، برای دانشگاه و دفاع از تحقیق و علم بود و نقشی که دانشگاه در علم ایفا کرده، نقشی در دفاع از نظام اسلامی و متقابل بوده است. وی با اشاره به شعار تعیین شده امسال از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: اقدام و عمل، تنها شعار نیست، واقعیتی است که ملت ایران باید در اقدام و عمل نشان دهند که هم توانایی دارد و هم از تحریم ها نمی هراسد. در پایان این نشست، جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد. DCIM100GOPROG0218118.

سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (17) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (16)

DCIM100GOPROGOPR8127.

سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (2) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (20) سعید جلیلی 1 سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (18) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (5) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (6) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (7) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (8) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (9) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (24) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (11)  سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (21)

سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (26) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (3) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (27) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (28) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (12) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (30) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (23) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (32) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (25) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (1) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (31) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (10) سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (4) DCIM100GOPROGOPR8131. سعید جلیلی در دانشگاه گیلان (33)  

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code