| شنبه، 01 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: محمدعلی نجفی دقایقی پیش در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان گزارشی از وضعیت اشتغال استان را ارایه کرد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان 2. 2 درصد در سال گذشته کاهش یافته است، افزود: نرخ بیکاری گیلان در سال 93 به میزان 13/92 درصد بوده و در سال گذشته به 11 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: طبق اعلام مرکز آمار ایران امسال گیلان بیستمین استان بیکار کشور است و از نظر اشتغال رتبه 11 کشور را داریم.

نجفی تلاش تمام دستگاه های اجرایی گیلان در کاهش نرخ بیکاری استان را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: با اختیاراتی که دولت در بخش اشتغال به استان ها می دهد مشکلات این حوزه کمتر می شود.

وی حفظ رتبه کاهش بیکاری در گیلان را سخت دانست و یادآور شد: باید از فرصت اقتصاد مقاومتی برای برطرف کردن نیاز اشتغال استان بهره بگیریم.

اشتغال و رفع موانع تولید در استان تشکیل شد، اضافه کرد: امسال نیز کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید را در گیلان برگزار می کنیم.

وی افزود: امسال طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و به همین منظور قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و مبادلات مرزی فردا در شهرستان مرزی آستارا برگزار می شود.

نجفی تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی را مهم خواند و خاطرنشان کرد: امسال نیازمند همت و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی استان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را حاصل همکاری مدیران بانک ها در گیلان عنوان کرد و متذکر شد: با همکاری خوب مدیران بانک ها و اختصاص اعتبار مورد نیاز، توانستیم طرح های اشتغالزایی را در استان اجرایی کنیم.

استاندار گیلان ساخت مدارس، راه، آبرسانی، گازرسانی و... را از پروژه هایی ذکر کرد که در کنار هر کدام از آنها چندین شغل در این استان ایجاد شده است.

وی با تصریح بر اینکه هنوز برخی روستاهای گیلان از مزایای پروژه های مذکور بهره مند نشده اند، یادآور شد: صنعت، کشاورزی و... از جمله حوزه های اشتغال آفرین هستند.

نجفی با ابراز نارضایتی از عملکرد تعاونی های گیلان، خاطرنشان کرد: در بخش تعاون عقب هستیم و این حوزه سال گذشته بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی متذکر شد: امروز تعاونی ها باید بر اساس دانش بنیان شکل بگیرند ضمن اینکه انتظار ما از این بنیاد بیشتر بود که برآورده نشد و امیدواریم در این حوزه شاهد عملکرد بهتری باشیم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code