| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: مدیریت زایدات جامد در کشورهای در حال توسعه علاوه بر نقـش مـؤثر آن در چرخـه اقتـصادی، بـه عنـوان یکـی از شاخص های مهم توسعه، در سطح کلان مطرح است. امروزه در مدیریت جامع مواد زاید و به منظور حفـظ منـابع طبیعـی باید به جایگاه بازیافت و استفاده مجدد در سیستم مدیریت توجه ویژه ای نمـود.

باتوجه به اهمیت بازیافت زباله در کشور و نقش عمده ای که در جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کمک به اقتصاد ملـی ایفا می کند، جایگاه آن در کشور ما بسیار ضعیف است و باید با تلاش مسوولان و همکاری مردم این مهم ساماندهی شود. برنامه نوروزی خندوانه در شبکه نسیم صدا و سیما در یک اقدام قابل توجه با بهره گیری از مواد قابل بازیافت اقدام به ساخت دکور برنامه نموده است.

به همین بهانه سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با ارسال پیام ذیل از دست اندرکاران برنامه تقدیر نمود:

اندیشیدن، نگاه ژرف و نو به محیط پیرامون و بهره بردن از زبان فاخر هنر، برای انتقال مفاهیم در جامعه و رسیدن به تعالی، قاعده ای مستثنا می خواهد، که خندوانه، آن را شایسته و بایسته یافته و به دل نا آگاهی و بی تفاوتی  جامعه سوق داده است.

نازیبایی و آلودگی های محیط زیست تبدیل به یک بحران در کشور ایران شده است که نمونه ملموس آن در شهرهای شمالی کشور عزیزمان کاملا نمایان و مثال زدنی است. خندوانه در طراحی دکور برنامه پربیننده و جذاب خود، با زبان هنر توانسته تلنگری هرچند آرام به ذهن بی تفاوت ما بزند که میتوان راهی درست یافت به سوی محیط زیست سالم و گردش درست چرخه بازیافت مواد قابل تبدیل و استفاده بهینه از پسماندهای  ساخته دست انسان.

سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت این اقدام هنرمندانه و متفکرانه تان را ارج می نهد و آرزو میکند همه در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، برای دستیابی به محیط زیستی سالم تلاش نماییم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code