نگاه ایران: مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: صنایع دستی گیلان در سالهای اخیر توانسته از مرزهای کشور خارج شود و در بازار بین المللی جانمایی شود.
رضا علیزاده با اشاره به پتانسیل های گردشگری گیلان و تعدد صنایع دستی و هنرهای سنتی مردمان این دیار، عرضه مطلوب این محصولات را موجب آشنایی گردشگران با هنر و فرهنگ اصیل گیلان خواند و گفت: صنایع دستی گیلان در سالهای اخیر توانسته از مرزهای کشور خارج شود و در بازار بین المللی جانمایی شود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان، برندسازی را از مباحث نوین در علم بازاریابی دانست و گفت:در زمینه عرضه و فروش صنایع دستی باید از قالب سنت ها خارج و همسو با روند جهانی نسبت به برندسازی تولیدات صنایع دستی اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه داشتن برند و نشان تجاری در حوزه صنایع دستی امری حایز اهمیت است،اضافه کرد: برندسازی محصولات صنایع دستی موجبات پویایی فعالان این حوزه را فراهم می آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر لزوم افزایش توجه به خلاقیت و نوآوری در خلق صنایع دستی افزود:صنایع دستی نقش مهمی در تمرکززدایی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرها ایفا می کنند و به جرات می توان گفت که تبلور بارز اقتصاد مقاومتی هستند.