| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
مدیرعامل شرکت گاز گیلان خبر داد:
       کد خبر: 34407

نگاه ایران: جمشید ظهیری با اشاره به اجرای پروژه های گازرسانی در زمان مقرر در گیلان اظهار کرد: طرح گازرسانی به 954 روستا در استان عملیاتی شده است.

وی عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای مذکور را در دو فاز عنوان کرد و افزود: در فاز نخست گازرسانی به 324 روستا در حال انجام است و روستاهای باقی مانده در فاز دوم گازرسانی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه طراحی و نقشه برداری برای گازرسانی به روستاها در استان آغاز شده است، تصریح کرد: تعیین پیمانکار انجام شده و فعالیت های اجرایی آغاز شده است.

ظهیری هزینه گازرسانی برای هر کدام از خانوارها را 6 میلیون تومان خواند و بیان کرد: 70 هزار خانوار روستایی در طرح مذکور از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی به امکان گازرسانی به 100 هزار خانوار روستایی در گیلان اشاره کرد و گفت: گازرسانی به خانوارهای مذکور نیازمند 5 هزار کیلومتر شبکه گذاری است و تاکنون 2 هزار کیلومتر شبکه ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به استفاده 15 هزار و 600 خانوار در طرح گازرسانی به روستاهای استان، خاطرنشان کرد: 20 درصد از هدف گذاری گازرسانی به روستاها تاکنون انجام شده است.

ظهیری، گازرسانی به روستاهای گیلان را نیازمند اختصاص 355 میلیارد تومان اعتبار ذکر کرد و یادآور شد: امسال 120 میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستاهای استان اختصاص داده شده است.

وی از فعالیت 700 شرکت گاز خانگی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: تعداد 2 هزار و 100 نفر در شرکت های مذکور فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه 55 گروه اجرایی گازرسانی در روستاها فعالیت می کنند، تصریح کرد: 550 نفر در گروه های مذکور در حال فعالیت هستند ضمن اینکه 100 نفر بر فعالیت گروه های گازرسانی در استان نظارت می کنند.

ظهیری از به کارگیری 300 نفر برای گازرسانی به واحدهای مسکونی از طریق سازمان نظام مهندسی گیلان خبر داد و افزود: گازرسانی سبب اشتغالزایی 4 هزار نفر در استان شده است.

وی مصرف گاز گیلان را روزانه 22 میلیون متر مکعب به طور متوسط اعلام کرد و گفت: مصرف گاز استان در فصل سرد روزانه 18 میلیون متر مکعب در بخش خانگی و بازرگانی است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از تشکیل ستاد تنظیم انرژی در استان خبر داد و بیان کرد: نیمی از سوخت کشور در نیروگاه ها مصرف می شود.

ظهیری با اشاره به اینکه تولید گاز از مصرف آن در دو سال گذشته بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: امسال گاز بخش خانگی گیلان از پایداری برخوردار است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code