| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
نگاه ایران /گروه اجتماعی: صد و سی و دومین جلسه شورای شهر رشت مانند هفته های گذشته با تاخیری حدود 1/5 ساعته با غیبت چهار عضو شورای شهر آغاز شد. طبق اعلام رسمی جلسات هفتگی شورای شهر رشت باید ساعت 16 آغاز شود.(گزارش تصویری) در ادامه مشروح این نشست را به صورت لحظه به لحظه بخوانید:(بروزرسانی به پایان رسید) 16:51 - محمود باقری،اسماعیل  حاجی پور،محمد  رفیعی،محمد حسین کارگرنیا و رضا موسوی روزان در صحن حاضر هستند 17:24 - جلسه بدون حضور منوچهر جمالی، مجید رجبی و فرهاد شوقی آغاز شد. 17:25- یکی از مهمانان امروز جلسه شورای شهر علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت است که برای ارایه توضیح پیرامون ساماندهی دستفروشان در صحن حضور دارد.محمد تقی نظری معاون شهردار ،فرامرز جمشیدپور مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت،حامد سه لاتهنه مشاور بی آر تی و همچنین متین عاشوری رییس دفتر سرمایه گذاری شهرداری هم دیگر مهمانان نشست امروز هستند. 17:27- دستور جلسه ابتدایی نشست امروز شورای شهر بررسی دو فوریت لایحه تراموای شهر رشت است.همچنین دو فوریت لایحه ساماندهی دستفروشان شهرداری،تامین هزینه ناهار عوامل اجرایی انتخابات هم بررسی خواهد شد. 17:28- محمد رفیعی رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه ابراز امیدواری کرد که پیاده راه سازی رشت بعد از چندبار خلف وعده آماده بهره برداری شود. 17:31- علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت درباره لایحه ساماندهی دستفروشان توضیحاتی ارائه داد. او گفت جمع آوری دستفروشان وظیفه شهرداری است اما ساماندهی آن برطبق قانون برعهده شهرداری نیست. بهارمست افزود اما صرفا برخورد سلبی شرایط مناسبی در شهر ایجاد نکرده است ینابراین شهرداری با همکاری شورا در نقاط مختلف شهر بازارچه هایی ایجاد کرده است. معاون خدمات شهری شهرداری رشت افزود: در خیابان شیک با توجه به حضوره ۴۰ و ۵۰ ساله دستفروشان اقدامات سد معبر منجر به درگیری می شود و شهرداری در  فضای خالی خیابان شیک ۵ نقطه برای ساماندهی شناسایی کرده است. 17:41- محمد حسین کارگرنیا بعد از توضیحات بهارمست گفت: شهرداری همیشه در این ارتباط از خود سلب مسئولیت می کرد اما شورای چهارم با احساس مسئولیت  کارگروهی ایجاد کرده و در مورد آن بحث و بررسی صورت گرفت. او افزود:  در صورت تملک ۵ واحد در خیابان شیک رشت و اداره کل زندانها ( پارکینگ سعدی) قادر به حل این مشکل خواهیم بود. این عضو شورا افزود: با توحه با تغییر بافت مرکزی و خضور گسترده دستفروشان در مرکز شهر باید این راهکار در دستور قرار گیرد.همچنین کارگرنیا گفت: دستفروشان خیابان شریعتی و مطهری در خیابان جوان ساماندهی خواهند شد. 17:43- نظری معاون شهردار رشت در این بخش به ذکر  توضیحاتی در مورد شرایط پرداخت  این املاک توضیح داد. که ۶۰ درصد نقد و در سه قسط و ۴۰ درصد تهاتر خواهد بود. 17:47 - بعد از اظهارات مورد اشاره، لایحه ساماندهی دستفروشان شهرداری رشت تصویب شد. 17:56- در حال حاضر بررسی لایحه تراموا در حال بررسی است. 17:58- فرامرز جمشیدپور مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت پشت تریبون قرار گرفت و به ارایه توضیح درباره تراموای رشت پرداخت. 18: - محمد رفیعی رییس شورا از جمشیدپور درخواست کرد با توجه به ارایه توضیحات هفته قبل اگر صحبت های جدیدی دارد مطرح کند.

18:2- عباس صابر عضو شورای شهر رشت در این لحظه به عنوان موافق تصویب  دو فوریت تراموا درباره بودجه این لایحه به اظهار نظر پرداخت و گفت برای آنکه بتوان آن را در بودحه ۹۵ کشوری گنجاند باید مورد موافقت قرار گیرد تا شهرداری بتواند پیگیری های لازم را انجام دهد.

 18:5- محمود باقری نایب رییس شورای شهر به عنوان مخالف این لایحه و در حالی که به شدت عصبانی بود گفت: آیا مشکل شهر رشت فقط پیاده رو سازی و ترافیک است؟ باقری افزود: دو ماه است که رشت با پیاده راه سازی  فلج شده است . این عضو شورا ادامه داد:چرا برای تالاب عینک کاری نمی کنیم؟ این تالاب در حال مرگ است.

 18:5- رضا رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت به عنوان موافق این لایحه گفت: مباحث مطرح شده از سوی آقای باقری درباره مشکلات محیط زیست در رشت درست است . اما ترافیک هم مشکل بزرگ شهر است و باعث گرفتاری شهروندان می شود.در مورد رودخانه ها و تالاب عینک در بودجه ۹۵ اعتبار در نظر گرفته شده است . این عضو شورا افزود: ما امروز ما فقط اجازه مذاکره به شهرداری خواهیم داد و جزییات آن بعدا بررسی خواهد شد.

18:6- امیر حسین علوی هم در ادامه جلسه گفت: اعضای شورای شهر مطمئنا با اصل تراموا موافق هستند اما باید مسائل مالی با موافقت شورا انجام شود.

18:8- عباس صابر به عنوان موافق لایحه توضیح داد: شهرداری می تواند اقدام به مذاکره کند اما باید قبل از هرگونه اقدامی سند بالادستی را به تصویب شورا برساند . و اگر بحث مالی وجود داشته باشد باید با تصویب اعضای شورا انجام شود.

18:18- بعد از بحث و بررسی ها لایحه تراموا شهرداری با اصلاحاتی که عباس صابر پیشنهاد داده بود در صحن علنی تصویب شد.

18:20- دو فوریت لایحه کمک هزینه یک میلیارد و پانصدمیلیون ریالی تامین ناهار عوامل اجرایی انتخابات مجلس و خبرگان در صحن بررسی شد.

18:22- بعد از بررسی دو فوریت این لایحه رای لازم را کسب نکرد و با یک فوریت آن موافقت شد. این لایحه در کمیسیون مربوطه مورد بررس قرار خواهد گرفت.

18:25- یک فوریت لایحه اصلاحیه و  وضع نرخ تاکسی تلفنی، تاکسی بیسیم. تاکسی ون هم در دستور کار اعضا قرار گرفت که با موافقت اکثریت تصویب شد.

18:28- براساس تصمیم اعضای شورای شهر لایحه کمک به هیات های ورزشی ناشنوایان به صورت عادی در کمیسیون های تابعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

18:46- اکثریت اعضا با لایحه پرداخت غرامت به محمد حسن نظری که ملکش در حریم رودخانه گوهر رود رشت  واقع شده بود به مبلغ ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان موافقت کردند. محمود باقری در مخالفت با این لایحه آن را ظلم به شهر دانست و گفت وقتی چرایی و جزیبات پرداخت آن مشخص نیست چرا در شورای شهر مصوب می شود؟در این لحظه امیرحسین علوی خطاب به محمود باقری گفت :موافقت برای کمک به سازمان هایی که بودجه کشوری دارند هم ظلم به شهر است. این دو عضو شورا درباره این موضوع لحظات به بحث پرداختند.

18:48- لایحه انتخاب شرکت بیمه گر برای کلیه خدمات بیمه ای مورد نیاز شهرداری از طریق مناقصه مورد موافقت قرار گرفت.

18:51- جلسه ی شورای شهر رشت برا اقامه نماز مغرب و عشا به مدت ده دقیقه تعطیل شد. آغاز بخش دوم جلسه شورای شهر رشت 19:16-بعد از ادای نماز از سوی اعضای شورای شهر جلسه با غیبت مسعود کاظمی و عباس صابر ازسر گرفته شد تا حد نصاب شورا با توجه به غیبت دو عضو دیگر حالت شکننده پیدا کند. 16:17- متمم بودجه مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت. 19:26- کمک مالی در مورد یک شخص با مخالفت مظفر نیکومنش رییس کمیسیون فرهنگی شورا مواجه شد . وی معتقد بود که این موضوع ابتدا باید در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.نیکومنش در اعتراض به این موضوع لحظاتی جلسه را ترک کرد که شورا از حد نصاب خارج شد و جلسه رسمیت خود را از دست داد. 19:31- با پادرمیانی باقری و بازگرداندن نیکومنش به جلسه، نشست بار دیگر رسمیت پیدا کرد. 19:35- لایحه خرید اتوبوس که در جلسه قبلی شورا مطرح شده بود با جابجایی ردیف های اعتباری درخواستی شهرداری در ادامه نشست شورا در دستور کار قرار گرفت. این لایحه براساس پیشنهاد کمیسیون بودجه مورد موافقت اعضا قرار گرفت با این شرط که شهرداری در مورد عدم پرداخت ۹۰ میلیون تومان برای ۲۰ اتوبوس پیگیری های قانونی را انجام دهد. 19:39- در ادامه جلسه امروز شورای شهر رشت طرح شورایاری مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت. طبق آن چه درباره این طرح گفته شد تشکیل انجمن شورایاری محلات رشت زیر نظر شورای اسلامی خواهد بود. 19:41- امیر حسین علوی در توضیح این طرح گفت این طرح مانند طرح شورایاری تهران است اما انتخاباتی در کار نخواهد بود و هر عضو شورا یک ناحیه را مورد نظارت قرار خواهد داد و سرای محلات زیر نظر این شورا به فعالیت خود ادامه می دهد. در ادامه کلیات طرح مورد موافقت قرار گرفت و قرار شد طرح براساس پیشنهادات بعدی اعضای شورا تکمیل شود. 19:44- براساس اعلام رییس شورا جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر روز سه شنبه برگزار می شود. همچین قرار شد جلسه فوق العاده شورای شهر رشت روز چهارشنبه به عنوان آخرین نشست شورا در سال 94 برگزار شود. 19:45- صد و سی و دومین جلسه شورای شهر رشت به پایان رسید.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code