| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
نگاه ایران/گروه سیاسی: همزمان با پایان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعدادی از کاندیداهای پیروز با برگزاری جشن و گردهمایی های مختلف درصدد تشکر از رای دهندگان برآمدند. در اقدامی متقابل تعدادی از هواداران این افراد که از پیروزی کاندیداهای مورد حمایت خود خوشحال بودند نیز با قربانی کردن گاو و گوسفند مقابل پای نماینده راه یافته به مجلس خشنودی خود را اعلام کردند. روز گذشته چند شهر شرق گیلان واقع در حوزه انتخابیه رودسر و املش هم به دنبال اعلام پیروزی اسدالله عباسی شاهد چند گردهمایی بود. تعدادی از هواداران عباسی که نماینده این شهر در مجلس هفتم و هشتم بود و مدتی هم به عنوان وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی دولت محمود احمدی نژاد فعالیت کرده بود بعد از پیروزی میلمتری و با اختلاف ۱۵۱ رای بر محمد مهدی رهبری املشی، اقدام به ذبح گوسفند و چند گاو در نقاط مختلف کردند. اما جمعیت هیجان زده از ذبح گاو و اصطلاحا «ریختن خون» این حیوان مقابل پای نماینده پیروز راضی نشدند و در میان صدها نفر اعم از زن و کودک، با رفتاری خشونت آمیز حیوان را به جرثقیل بستند و برای مدت زمان طولانی در ارتفاع چند متری در معرض دید مردم گذاشتند. در بعضی از تصاویر منتشر شده که مربوط به شهرهای املش،رودسر،واجارگاه و چابکسر است و عباسی هم در آن حضور دارد، سر گاو به طور نصف بریده شده و در بلندی در معرض دید افراد قرار داده شده است. ستاد انتخاباتی این کاندیدا شعار 1+9 را برای خود برگزیده بود. آنها عباسی را کاندیدایی مقابل 9 نفر که به زعم آنها مجموعا یک جریان بودند می دانستند. چیزی شبیه به شعارهای محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 . اینکه بین ابراز خوشحالی و دست زدن به خشونت هایی این چنین چه ارتباطی می تواند داشته باشد نیازمند بررسی پژوهشگران جامعه شناسی است. اسدالله عباسی جشن پیروزی خشونت با حیوانات (5) اسدالله عباسی جشن پیروزی خشونت با حیوانات (1) اسدالله عباسی جشن پیروزی خشونت با حیوانات (2) اسدالله عباسی جشن پیروزی خشونت با حیوانات (3) اسدالله عباسی جشن پیروزی خشونت با حیوانات (4)    

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

مجتبی 8 مهر 1398 ساعت 10:07

خیلی هم عالی
بسیار ممنون بابت انتشار این عکس ها
به نظر من خیلی خوب بود، واقعا فوق العاده بود، اینی ک میگن ذبح حیوانات در ملاء عام کار اشتباهی است چون بچه ها ان را می بینند، به نظر من کاملأ اشتباهه. بچه باید قربانی کردن و سنت قربانی رو یاد بگیره البته این ایده شخصی بنده است. همون بچه ای ک از ذبح حیون تو ملاءعام میترسه و به مادرش پناه می بره، همونیه ک زمانی ک حیوون رو به جایی بستن میاد باهاش ور میره، من اینو امسال دیدم، گاوی را بسته بودند ک ذبحش کنند چند تا بچه دور و برش بودند و هی براش به اصطلاح کرم می ریختند.
در کل سنت قربانی کردن، از دیرباز تاکنون بوده و سنت بسیار خوبی هم هست، و مورد استقبال بی نظیری هم قرار گرفته طوری که در کشورهای اسلامی هم روز عید قربان حیوانات رو ذبح می کنند.
بالاخره سنت و آیین ابراهیمی است که باید به نحو احسنت اجرا بشه.
با سپاس از شما، ببخشید طولانی شد. ممنون
مجتبی صوفی

نظر دهید - پسندیدم 0

نگاه شما:

security code