| جمعه، 31 فروردین 1403
نگاه ایران:  رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: فرد جدیدی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان، تایید صلاحیت نشده است. محمد احمدی پور اظهار کرد: دبیرخانه شورای نگهبان در فهرستی که به وزارت کشور اعلام کرده، صلاحیت ۳۸ نفر را تایید کرده و در این فهرست که به استان ها ارسال شده، اسامی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گیلان وجود ندارد. وی ادامه داد: در این مرحله، شورای نگهبان فقط به اعتراض داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در هیأت های نظارت و اجرایی تایید ولی در شواری نگهبان رد صلاحیت شده بودند، رسیدگی می کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، رئیس ستاد انتخابات گیلان افزود: بر این اساس، در گیلان فقط دو داوطلب در شهرستان های رودبار و آستارا امکان اعتراض داشتند که اعتراض آن ها مورد قبول شورای نگهبان قرار نگرفت. به گفته احمدی پور، حوزه های انتخابیه فردا (چهارشنبه بیست و هشتم بهمن ماه) نسبت به انتشار اسامی نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام می کنند، از پنجشنبه بیست و نهم بهمن ماه، تبلیغات شروع و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. وی اضافه کرد: ششم اسفندماه، ممنوعیت قانونی تبلیغات برای داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است. از مجموع افراد نام نویسی کرده برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان، ۱۹۶ نفر تایید صلاحیت، ۲۶ نفر انصراف، ۳۸ نفر عدم احراز صلاحیت و ۱۰۷ نفر رد صلاحیت شده اند. استان گیلان با دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

تایید صلاحیت ۳۸ نفر دیگر از کاندیداهای مجلس

رئیس ستاد انتخابات کشور(امروز 27 بهمن) از دریافت لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان مجلس شورای اسلامی و تایید 38 نفر دیگر خبر داد. محمدحسین مقیمی دریافت لیست نتایج رسیدگی به شکایات 147 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان را تایید کرد. وی گفت: از 147 نفر کاندیدایی که صلاحیت شان تایید یا احراز نشده بود، 38 نفر تایید شدند. وی خاطرنشان کرد که تایید صلاحیت نشدگان دیگر فرصت شکایت ندارند و اسامی امروز به فرمانداری ها اعلام خواهد شد. *** هم چنین در پیگیری های خود باخبر شدیم که اسامی هنوز به فرمانداری تهران اعلام نشده است، اما اخبار غیررسمی حاکی از آن است که 9 کاندیدای دیگر در تهران تایید صلاحیت شده اند. از جمله محمدجواد حق شناس، مرتضی اشراقی، محسن مهرعلیزاده و مجید فراهانی. *** وزارت کشور امروز، 27 بهمن ماه، اسامی را به حوزه های انتخابیه اعلام کرده و پس از آن تبلیغات از 29 بهمن به مدت یک هفته انجام می شود. ستاد انتخابات کشور اعلام کرده که بیش از 54 میلیون و 915 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و 120 هزار صندوق اخذ رای برای انتخابات 7 اسفند پیش بینی شده است.

همچنین ایلنا نوشت:نتیجه بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان در حالی است که همچنان نام اصلاح طلبان در میان آخرین دور تایید صلاحیت ها نیز دیده نمی شود.

براساس اخبار اعلام شده این خبرگزاری این افراد تایید صلاحیت شده اند:

تایید صلاحیت شده ها حوزه تهران نام محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی محمود احمدی نژاد در میان آخرین دور تایید صلاحیت شده های از سوی شورای نگهبان دیده می شود. سجاد ابراهیمی، فاطمه آباد، احمد انجم شعاع، رضا پرتوی زاده، سیدمرتضی خاتمی و سیدمحمد رضا طباطبایی نسب از دیگر تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان هستند. از دیگر تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان قانون اساسی، آقایان رجب پناهی و سید مرتضی خاتمی هستند. همچنین جلال شهرابی و محمدعلی دوستداری نیز از حوزه تهران توسط شورای نگهبان تایید شده است. رد صلاحیت شده ها در میان رد صلاحیت شده ها در حوزه انتخابیه تهران نیز اسامی چهره هایی همچون رسول اژه ایان، فرشاد ابراهیم پور ومحمدعلی ایازی دیده می شود.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code