| جمعه، 31 فروردین 1403
[caption id="attachment_356" align="alignnone" width="136"]سام سکوتی بداغ سام سکوتی بداغ[/caption]
نمی دانم چه کسی اولین بار از مشاورین جوان استفاده کرده و اصلا از چه زمانی به صورت رسمی و دستوری به ادارات و وزارت خانه اعلام شد که از جوانان در جایگاه مشاور استفاده کنند و اصلا چنین دستوری وجود دارد یا خیر، اما این را می شود حدس زد، هر کسی بود برای از سر خود وا کردن عده ای جوان پر انرژی دست به چنین ابتکاری زده در واقع نعل وارونه زده است، این روند اگر چه شاید در ابتدا فقط یک دستور بود اما کم کم دارد به قاعده تبدیل می شود که در دوران محمودیان این عبارت بیش از پیش به گوش می خورد و تا امروز ادامه داشته است.
خواجه نظام الملک سال ها در دربار الب ارسلان و پس از او فرزند جوانش ملکشاه صدارت کرد و با توصیه ها و مشاوره های ایشان شاه جوان موفق شد تا ماوراء النهر حکومت بگستراند و از تمامی دسایس و خدعه های دشمنان و حرمسراهای خود در امان بماند زیرا مردی دنیا دیده و محیل در کنار خود داشت که او را از تمامی بلایا و حوادث آگاه می نمود و به قول خود خواجه، شمشیر شاه در کنار تدبیر خواجه بود که ایران آن روز را قدرتمند می کرد.
در تمام دنیا هم سعی بر این است که بدنه مدیریت علمی جوان تر شود و در کنار مدیران جوان مشاوران کارکشته و با تجربه قرار گیرند تا نیروی جوانی با تلفیق تجربه و درایت پیران کار باعث پیشرفت و ترقی کشور و مجموعه ای شود.
اما متاسفانه شاهدیم در کشور ما نعل را وارونه می زنند ، ما مشاورین جوان داریم و مدیران سالخورده ،که هر آنچه این جوان در آیینه بزور می تواند ببیند پیر در خشت خام دیده است و قس علی هذا…!
بنده کاری به مدیران دولت های پیشین ندارم و تا امروز هر آنچه که شده است ناز شصت آمران و عاملان ، اما انتظار از دولت تدبیر و امید این است که در بدنه مدیریتی کشور بهای بیشتری به جوانان داده شود و اگر به مشورت اعتقاد دارد مدیران بازنشسته هر دستگاه را با حکمی دستوری در کنار این جوانان قرار دهد تا عنصر جوانی با محک تجربه به میان آیند و کاری بکنند کارستان.
از آنجایی که ما قصد خراب کاری نداریم و دولت هم دولت راستگویان است بهتر است هر چه سریع تر این نعل وارونه را از اسب های پیش برنده دولت باز کنند تا بیش از این گزک دست مخالفین نداده باشیم.
نگاه ایران: انتشار اخبار و یادداشت های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت انجام رسالت مطبوعاتی و احترام به مخاطبان منتشر می شود.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code