| سه شنبه، 28 فروردین 1403
[caption id="attachment_356" align="alignright" width="129"]سام سکوتی بداغ سام سکوتی بداغ[/caption]

این روزها خبرها همه هزینه آور هستند و ناراحت کننده و هر روز نان و بنزین و گاز ……. رو به بالا دارند و با سرعت فراوان حرکت رو به جلو را آغاز کرده اند و کارمند و کارگر هر چقدر هم که بر فشار کار می افزایند، امکان رسیدن به سرعت رشد قیمت ها را ندارند و به نظر دولت هم دقیقا نمی داند رو به کدام سو دارد و یا می داند و بر اساس برنامه مشخصی پیش می رود که مردم از آن بی اطلاع هستند!

اولین سوال این وجیزه از آنانی است که تصمیم ساز هستند و سوال اینکه آیا شما هم مانند ما به میوه فروشی ها سر می زنید تا ببینید شلیل کیلویی۳۰ هزار تومان است و اگر فرزند شما اتفاقی چشمش به آن شلیل های خوشرنگ افتاد و اصرار بر خریدن کرد، چه پاسخی به فرزند یا جیبتان خواهید داد؟

در روزهایی که نه نان را دیگر از هرطرف که بخوانی همان نان است و نه تورم لجام گسیخته در چند سال اخیر نانی بر سر سفره های مردم افزوده است و در واقع بیشتر نان مردم آجر شده است، این روزها چشم امید به دولت تدبیر و امید دوخته بودند که قول داده بود برای مشکلات اقتصادی کشور برنامه دارد. پس وقت آن رسیده است که یکی سوال کند آقای روحانی کجاست آن برنامه صد روزه و چه شد آن قول های قشنگ؟

سوال دوم و به پیوست آن درخواستی است از آقای رئیس جمهور که اگر برآورده شود ، خیلی از مشکلات خود به خود مرتفع خواهد شد. آیا امکان دارد تصمیم سازان نهایی افزایش قیمت ها همان بزرگوارانی باشند که در مورد حقوق و مزایا تصمیم می گیرند؟

 اگر این لطف بزرگ را در حق مردم انجام دهید ، شاید آنان که ۱۴ درصد حقوق را مناسب تورم کشور می دانند ، در زمان افزایش قیمت بنزین هم به همان درصد افزایش حقوق نگاهی بکنند و به یکباره بیش از آن افزایش قیمت به باک بنزین های ماشین تحمیل نکنند که ایران خودرو ناراحت می شود و سایپا امکان دارد قهر کند!

اما در کنار سوال ها و درخواست هایی که از دولتی ها دارم، تحلیل هم دارم که به نظر بیشتر دوستان کمی خوش بینانه است و بنده هم دوست دارم همیشه خوش بین باشم ؛ دولت تدبیر و امید کلید را در قفل قرار داده است و تا امروز هم با یک چرخش ده درجه ای به بیانیه ای نسبتا رضایت بخش رسیده است و این روزها هم در حال مذکرات فشرده برای نهایی کردن آن توافق هستند و با شناختی که از آقای روحانی و تیم هسته ای ایشان دارم، این کلید به زودی به صورت کامل خواهد چرخید و قفل باز خواهد شد که دولت را آنچنان بی برنامه نمی بینم که در آستانه انتخابات دست به عملیات انتحاری افزایش قیمت ها بزند، آن هم بدون برنامه ای برای جلب رضایت مردم !!!

 امیدوارم خوش بینی بنده نتیجه بدهد و دولت موفق شود از شرمندگی آنانی که با امید به سخنان دکتر روحانی به ایشان رأی داده اند ، برآمده و زندگی مردم را آسان تر کند!!!

نگاه ایران: انتشار اخبار و یادداشت های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت انجام رسالت مطبوعاتی و احترام به مخاطبان منتشر می شود.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code