| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
رزمایش پیامبر اعظم(ص) ؛
    ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۰:۱۴    کد خبر: 213631

رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۶ نیروی زمینی سپاه با رونمایی از گوشه‌ای از دکترین دفاعی سپاه با اجرای عملیات‌های شش‌گانه تهاجمی با موفقیت برگزار شد.

به گزارش نگاه ایران به نقل از فارس،  ‌رزمایش پیامبر اعظم(ص)16 نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محوریت قرارگاه منطقه‌ای کربلا از صبح پنجشنبه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان‌، مسئولان و کارشناسان قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص)، ستادکل نیروهای مسلح و سپاه در منطقه عمومی جنوب غرب کشور برگزار شد.

‌پس از انجام مراحل مقدماتی و جابه‌جایی و استقرار یگان‌ها و تجهیزات، تمرین پاسگاه فرماندهی و بازی‌جنگ‌، اجرای عملیات‌های سد رخنه، هلی‌برن و ضدهای برن و آتش‌های توپخانه و ادوات در مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم(ص)16 اجرا شد.

اتخاذ رویکرد آفندی بر‌اساس دکترین جدید سپاه مبنی بر استراتژی دفاعی متکی بر عملیات تهاجمی، اجرای عملیات دفع رخنه به‌صورت ترکیبی از نیروهای زرهی و پیاده در شب و اجرای عملیات تهاجم شبانه هوانیروز از ویژگی‌های برجسته رزمایش پیامبر اعظم(ص)16 نیروی زمینی سپاه بود.

‌یگان‌های برگزیده تکاور، زرهی، موشکی، پهپاد و جنگال نیروی زمینی سپاه و هوانیروز سپاه در رزمایش پیامبر اعظم16 به اجرای مأموریت بر‌اساس سناریوی رزمایش پرداختند.

‌سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم(ص)16 با تأکید بر اینکه در این رزمایش با اجرای عملیات‌های شش‌گانه تهاجمی‌، دکترین دفاعی سپاه به نمایش در‌‌آمد، تصریح کرد:‌ در مرحله نخست از این رزمایش تمرین پایگاه فرماندهی و بازی جنگ، اجرای آتش توپخانه و ادوات عملیات هلی‌برن و ضد‌هلی‌برن و سد رخنه با موفقیت به اجرا در‌آمد.

سردار خادم سیدالشهدا اجرای عملیات شبانه‌، بهره‌گیری از یگان‌های تکاور زرهی و هوانیروز را از وجوه برجسته این رزمایش توصیف کرد و اظهار داشت:‌ در رزمایش پیامبر اعظم(ص)16 نیروی زمینی سپاه پهپادها و بالگردهای هجومی یگان‌های تکاور و زرهی، ظرفیت‌های نزسا و قابلیت‌های جدیدی را به نمایش ‌گذاشتند.

‌سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت‌: این رزمایش از رزمایش‌های سالانه نیروی زمینی سپاه بود که از 10 روز پیش در منطقه عمومی جنوب غرب کشور آغاز و مرحله نهایی در منطقه عمومی جنوب غرب برگزار شد.

وی با بیان اینکه قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه محوریت برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص)16 را به‌عهده داشت، افزود: در این رزمایش یگان‌های برگزیده تکاور، زرهی‌، توپخانه، جنگال، پهپاد و هوانیروز در عملیات‌های ترکیبی، به تمرین سناریوهای از پیش تعیین‌شده رزمایش ‌پرداختند.

سردار پاکپور ارزیابی آمادگی رزم یگان‌های نیروی زمینی سپاه برآورد تهدیدات احتمالی دشمن، ارزیابی تحرک یگان‌ها در جابه‌جایی و ارزیابی ترکیب رسته‌ها در میدان عمل را از اهداف مهم رزمایش توصیف کرد و ادامه داد: ‌در رزمایش پیامبر اعظم(ص)16 نیروی زمینی سپاه، برای نخستین بار به‌طور گسترده عملیات تهاجمی ترکیبی شبانه در تاریکی مطلق را با موفقیت تمرین کردند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با اشاره به پیام رزمایش پیامبر اعظم(ص)16 گفت: اقتدار و آمادگی نیروی زمینی سپاه در مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و ملت عزیز ایران، مهمترین پیام این رزمایش است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code