| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
    ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۱:۳۴    کد خبر: 213526

چهارمین روزِ سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره با دو فیلم «زالاوا» و «مصلحت» میزبان اهالی رسانه خواهد بود.

به گزارش نگاه ایران،  امروز و در چهارمین روز از برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر فیلم زالاوا ساخته ارسلان امیری ساعت ۱۴ و مصلحت به کارگرانی حسین دارابی ساعت ۱۷ برای اهالی رسانه اکران خواهند شد.

جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ها با عوامل و دست‌اندرکاران این دو فیلم به محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۶ و ۲۰ در برج میلاد برگزار خواهد شد.

فیلم سینمایی زالاوا فیلمی با الهام از ماجرایی که در واقعی بودن آن تردید وجود دارد، ساخته شده است؛ ماجرایی که احتمالا نیمی از آن از نظر اهالی کردستان، واقعی و ترسناک است.

این فیلم به کارگردانی ارسلان امیری و  تهیه‌کنندگی مشترک روح‌الله برادری و سمیرا برادری با بازی نوید پورفرج، هدی زین‌العابدین، پوریا رحیمی‌سام، باسط رضایی و شاهو رستمی تولید شده است.

دوستداران سینمای وحشت، از هم‌اکنون خود را برای تماشای یک فیلم در این حوزه آماده کنند. فیلمی که طرح و فیلمنامه آن در سال ۲۰۱۹ توانست طی بازار آسیایی فیلم هنگ‌کنگ، جایزه حمایت خانه فیلم کره‌جنوبی را از آن خود کند. در ادامه، فیلمنامه توسط امیری و با همراهی تهمینه بهرام و آیدا پناهنده نوشته شد تا روایت نوینی از ژانر وحشت در سینمای ایران شکل بگیرد که طبق شنیده‌ها دوستداران این‌گونه را با غافلگیری‌هایی همراه خواهد کرد.

فیلم سینمایی مصلحت نخستین تجربه کارگردانی سینمایی حسین دارابی به حساب می‌آید و داستان آن در دهه ۶۰ می‌گذرد.

این فیلم به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه و بازی هنرمندانی چون فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر و نازنین فراهانی تولید شده است.

حسین دارابی پیش از این با کارگردانی آثار کوتاهی مانند علمک، دایو، مادربزرگ، سفره و... توانسته جوایز متعدد داخلی و خارجی را کسب کند که جایزه بهترین فیلم از جشنواره مذاهب امروز ایتالیا، جشنواره کورتی داسوگنی ایتالیا، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ۱۰۰ و جشنواره مردمی عمار و حضور در جشنواره‌هایی مانند کلوژ رومانی، سلولارت آلمان، نِیشنز اتریش، استونی بروک نیویورک و… از جمله حضورهای بین المللی دارابی در مقام کارگردان بوده است.

سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۹۹ همزمان با چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد برگزار است.

 
  

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code