| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سردار رحیمی:
    ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۳:۲۵    کد خبر: 213498

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه قرار دادن تصاویری از لحظه‌های سرقت باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود تاکید کرد: باید تصاویر به پلیس تحویل داده تا پیگیری شود.

به گزارش نگاه ایران ، سردار رحیمی امروز سه شنبه، در چهل و یکمین مرحله طرح رعد پلیس پیشگیری ضمن گرامیداشت ایام بهمن اظهار داشت: ۳۶۴ حکم قضایی صادر و بالغ بر ۷۴۶ نفر از سارقان، مالخران، کیف قاپان و مجرمانی که در انواع و اقسام سرقت‌ها فعالیت داشتند دستگیر شدند.

وی افزود: چهار هزار و ۲۰۰ مورد انواع قلم از اموال مسروقه کشف شده است که کشف ۱۵۶ دستگاه خودرو و موتور، ۳۰۰ دستگاه ماینر و ارز دیجیتال که در سطح شهر تهران به صورت غیرقانونی فعال بود و همچنین ۱۶ تن آرد یارانه که یکی از این باند‌ها قصد داشت به صورت آزاد بفروشند از جمله آن است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه ۹۰۹ پرونده سرقت تعیین تکلیف شد گفت: از سارقان ۶ قبضه سلاح جنگی و شکاری و ده‌ها قبضه سلاح سرد کشف شد، ضمن اینکه ۱۱۴ محکوم متواری هم دستگیر شدند.

وی ابراز داشت: همچنین ۱۵ هزار و ۲۰۰ قلم کالای قاچاق که هشت میلیارد تومان ارزش آن برآورد شده شناسایی شد.

به گفته رحیمی، برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان نیز انجام شد که ۴۱ کیلو مواد نیز از آن‌ها کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲ درصد افزایش سرقت و هشت درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم این درحالیست که سرقت‌های مهم از جمله سرقت به عنف کاهش چشم گیر داشته است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اهتمام بر اینکه پلیس اطمینان به مردم می‌دهد که به محض خبردار شدن از وقوع سرقت با جدیت کار کشف پیگیری جرم را دنبال می‌کنیم گفت: پلیس روزانه ده‌ها فقره سرقت را کشف می‌کند از این رو قرار دادن تصاویری از لحظه‌های سرقت باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.

وی تاکید کرد: باید تصاویر به پلیس تحویل داده شود تا پلیس پیگیری کند. همچنین تمام سرقت‌ها و پرونده‌ها مجدد مرور می‌شود و کمیسیون ویژه سرقت تمام پرونده‌ها را بررسی می‌کند.

ممنوعیت تردد ساعت ۲۱ تا ۳ صبح پابرجاست

رحیمی با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم و حجم استفاده از خودرو‌ها بالا رفته است گفت: با وجود کرونا و سرما، بعدازظهر‌ها با ترافیک سنگین روبرو هستیم که نیازمند همکاری و مشارکت مردم هستیم.
رحیمی تاکید کرد: ساعت طرح منع تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۳ صبح پابرجاست و در خصوص تغییر این روند منتظر تصمیم گیری ستاد کرونا هستیم.

پلیس برای بازار و مراکز مهم برنامه ویژه دارد

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس برای بازار و مراکز مهم برنامه ویژه دارد گفت: از نیمه بهمن برنامه ریزی‌ها اجرایی می‌شود و طرح کنترل ترافیک نیز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به مرحله اجرا در می‌آید.

پلیس همچنان مخالف خاموشی هاست

وی با اشاره به اعتراض پلیس از خاموشی‌های سطح شهر گفت: از ابتدا مخالف بودیم اعتراض هم کردیم این درحالیست که اکنون وضعیت در کمتر خاموشی خیابان‌ها بهتر شده است.

رحیمی گفت: در این شب ها، طرح امنیت شبانه به مرحله اجرا گذاشته شده در شب‌ها کار پلیس بیشتر شده است با این حال در یکماه گذشته نسبت به مدت مشابه یک ماهه شاهد کاهش سرقت و جرم در شب‌ها بودیم.

پلیس مخالف زیست شبانه است

وی با بیان اینکه پلیس مخالف زیست شبانه است گفت: هر اتفاقی که در جامعه بیافتد نیاز است امنیت آن و زیرساخت‌ها تامین شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: زیست شبانه یعنی تعدادی زیادی از اصناف فعالیت کنند که باید امنیت پیش بینی شود از طرحی که تصویب شده است خبر نداریم.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌ها باید فراهم شود و این مهم شدنی نیست واصناف تا ساعت ۲۰ مجاز به فعالیت هستند با اصناف متخلفی که مشاهده کنیم پلیس اماکن برخورد خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code