| جمعه، 31 فروردین 1403
    ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۲:۳۸    کد خبر: 213494

رئیس جمهور گفت: با آغاز واکسیناسیون در کشور حتما شرایط بهتری را خواهیم داشت و امیدواریم تا پایان بهمن بتوانیم واکسیناسیون را آغاز کنیم.

به گزارش نگاه ایران، روحانی امروز (سه شنبه) در آیین افتتاح طرح‌های وزارت آموزش و پرورش و وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت زهرا (س) و همچنین سومین روز از دهه فجر؛ افزود: افتتاح‌های امروز ظاهرا با شرایط کرونایی خیلی سازگار نیست، اما همه این افتتاح‌ها برای سال آینده و همچنین با مهار کرونا می‌تواند بسیار معنابخش باشد.

روحانی ادامه داد: در بخش آموزش و پرورش که بخش بسیار مهمی است فقط در بخش ابتدایی ۷ میلیون دانش آموز درس می‌خوانند، در بخش متوسطه هم به همین صورت یک جمعیت ۱۴ میلیونی مشغول تحصیل هستند و آن‌ها یک سال سخت را پشت سر گذاشتند؛ به این دلیل که فضای مدرسه معمولا تعطیل و یا محدود بود و الان بعضی از مدارس با یک شرایطی باز است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دانش آموزان با استفاده از سامانه شاد توانستند از تحصیل محروم نباشند، اظهار داشت:، اما شرایط مناسبی برای دانش آموزان نبود؛ مخصوصا وقتی فضای ورزشی را مطرح می‌کنیم دانش آموزان نتوانستند از این فضا‌ها استفاده کنند.

روحانی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هر چه جلوتر برویم شرایط برای آموزش و ورزش بهتر شود، تصریح کرد: به محض اینکه واکسیناسیون در کشور آغاز شود حتما شرایط بهتری را خواهیم داشت، امیدوار هستیم تا پایان بهمن بتوانیم واکسیناسیون را آغاز کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کادر درمان و افرادی که در گروه‌های پرخطر هستند به محض اینکه از واکسن استفاده کنند شرایط تغییر می‌کند، افزود: بعد از آن همه مردم از واکسن استفاده می‌کنند؛ حالا چه واکسن ایرانی و چه واکسن خارجی که میلیون‌ها دوز وارد خواهد شد.

روحانی افزود: امیدواریم از تابستان واکسن داخلی وارد بازار شود و مردم بتوانند استفاده کنند؛ بنابراین حتما شرایط ما در سال آینده متفاوت خواهد بود و البته همکاری مردم در این زمینه اصل است.

رئیس جمهور با تشکر از کسانی که در افتتاح‌های امروز فضا‌های ورزشی را بوجود آوردند گفت: ۱۸۳ پروژه ورزشی دانش آموزی را در این جلسه افتتاح کردیم و این باعث شد فضای پرنشاطی بوجود بیاید؛ علاوه بر این در طول امسال کار‌های بزرگی در بخش آموزش و پرورش شده؛ بیش از ۲۴۰۰ پروژه آموزشی در طول سال جاری افتتاح شده است؛ ۱۴ هزار و ۸۶۳ کلاس درس نیز افتتاح شده است.

روحانی در ادامه گفت: در بخش آموزش علاوه بر کار‌هایی که برای فعالیت تدریس معلمان از طریق فضای مجازی انجام می‌گیرد، فضای آموزشی هم در حال بازسازی و نوسازی است؛ امیدوارم سال ۱۴۰۰ سالی بهتر برای آموزش باشد.

افتتاح بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ طرح گردشگری در دولت دوازدهم

رئیس جمهور گفت: در دولت دوازدهم مجموعاً بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ طرح گردشگری به ارزش ۲۲ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است.

 روحانی در ادامه سخنان خود افزود: اگر بخش مسکن و صنایع را در نظر بگیریم سومین یا چهارمین بخش نوبت به اقتصاد گردشگری می‌رسد صنعت گردشگری صنعت بسیار مهمی است وقتی جایی مرکز گردشگری می‌شود امکانات آن هم درست می‌شود یعنی راه آهن و فرودگاه آن درست می‌شود مغازه‌ها و بازار‌ها اطراف آن افتتاح می‌شود یعنی صنعت گردشگری لوازم بسیار زیادی دارد و کاملا جامعه را متحول می‌کند.

رئیس جمهور گفت: اینکه در آمار گفته شد توانستیم در سال‌های اخیر تعداد گردشگر را به دو برابر افزایش دهیم بسیار حایز اهمیت است در یکسال گذشته به این صنعت بسیار فشار آمد و بخش‌های گردشگری ما دچار مشکل شدند البته دولت تا حدودی توانست یاری کند امیدواریم در سال آینده و مخصوصاً در بهار و تابستان شرایط کاملا متفاوت شود و صنعت گردشگری ما بتواند متحول شود.

وی افزود: البته اکنون در شرایط فعلی نیز به بسیاری از مراکز گردشگری مجوز داده می‌شود منتهی با رعایت همه پروتکل‌هایی که وجود دارد و همه جا‌هایی که مهمان پذیر است باز است، اما با حفظ شرایط موجود.

شد و بسیاری از پروژه‌ها در مسیر راه است یعنی ما اکنون در حال ساخت ۶۷۰ باب هتل هستیم که بخشی از آن‌ها در همین دولت به اتمام می‌رسد و افتتاح می‌شود.

آقای روحانی اضافه کرد: در بخش میراث فرهنگی نیز در این دولت ۲۰۳ موزه افتتاح شد که این تحول بسیار بزرگی است وقتی که موزه‌ها افتتاح میشود ما درحال تلاش هم هستیم تا اشیاء باستانی ما از لحاظ حقوقی از خارج برگردد و همه این‌ها شرایط را کاملا مناسب کرده است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل من از بخش گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی تشکر می‌کنم و کار بسیار بزرگی در دولت یازدهم و دوازدهم انجام دادند ودولت نیز با همه وجود پشتیبان این صنعت خواهد بود چرا که این صنعت در کنار خود رونق اقتصادی و اشتغال به همراه خواهد داشت و پیش بینی من این است که ماه‌های آینده شرایط بهتری هم برای فضا‌های آموزشی ما خواهد بود و هم برای گردشگری.

چند طرح بزرگ وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری با حضور رئیس جمهور و به صورت تصویری به بهره برداری رسید.

در چهل و پنجمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی؛ ابتدا وزیر آموزش و پرورش گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های این وزارتخانه ارائه کرد و پس از پاسخ به سئوالات رئیس جمهور بهره برداری از ۱۸۳ فضای ورزشی دانش آموزی با سرمایه گذاری ۷۷۰ میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

سرانه ورزشی هر دانش آموز دو برابر شده

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: سرانه ورزشی به ازای هر دانش آموز در طول دولت تدبیر و امید دو برابر شده است.

 محسن حاجی میرزایی افزود: افتتاح طرح‌های ورزشی فرصتی است برای اینکه دوباره درباره امر تربیت بدنی و اهمیتی که در سلامت جسمی و روانی و اجتماعی دانش آموزان دارد صحبت شود.

وی گفت: کارکرد ورزش تنها نشاط، سرگرمی، بازی، تفریح و حتی سلامتی نیست بلکه ساعت ورزش یک ساعت بسیار مهم تربیتی است و بخش مهمی از ویژگی‌های تربیتی که در سایر دروس که در قالب متون درسی انجام می‌شود، در این عرصه استوار می‌شود و توسعه می‌یابد.

 حاج میرزایی ضمن اشاره به مفاهیم مهم تربیتی ورزش گفت: مفاهیم تربیتی مثل اعتماد به نفس، شجاعت، گذشت، فداکاری، کارگروهی، تجربه، موفقیت، شکست، تجربه همکاری و مشارکت، صبر و بردباری، تحمل و مدارای دیگری، قاعده مبارزه، قاعده بازی، نمایش خلاقیت ها، جامعه پذیری، سخت کوشی و کسب افتخار از مفاهیم بلندی است که در پرتو ورزش تحقق پیدا می‌کند.

وی به سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: در سند تحول بنیادین در کنار ساحت‌های دیگر تربیتی به ساحت تربیت زیستی و بدنی توجه شده و این‌ها فرصت کم نظیر تربیتی در ورزش است که به دلیل علاقه مندی و اشتیاق دانش آموزان به ساحت ورزش فرصت بسیار مهمی برای دستیابی به اهداف مهم تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما بیش از آنکه به انباشت دانش در اذهان دانش آموزان بیندیشیم، کسب آمادگی برای زندگی کردن، فعال بودن، مؤثر بودن، خلاق بودن، ارتباط برقرار کردن، حل مسأله کردن، مشارکت مؤثر در زندگی، توان ارتباط و تعامل با دیگران برقرارکردن، هوشیاربودن و سرزنده بودن از مفاهیمی است که جزو اهداف مهم تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و از جمله ورزش متنوع برای کارآمدی، برای افزایش ظرفیت‌ها محسوب می‌شود.

حاجی میرزایی افزود: میدان ورزش، میدان جذاب شوق آفرین برای پیگیری این اهداف بلند است و المپیاد‌های درون مدرسه‌ای که از ابداعات دولت تدبیر و امید است و بیش از پنج میلیون دانش آموز را در مدرسه درگیر ورزش و مسابقات کرده و حیات پویا با ایجاد یک تغییرات جزئی و ساده و کم هزینه در محوطه مدرسه را برای دانش آموزان فراهم کرده است.

وی گفت: هفت میلیون دانش آموز ابتدایی جزو اهداف این طرح محسوب می‌شوند که این طرح پیگیری و اجرا شده است.

 حاجی میرزایی افزود: استقرار و ساماندهی فدراسیون‌های ورزشی و یکی از بخش‌های مهم این فدراسیون، فدراسیون ورزش دانش آموزی است که برای استعدادیابی و پرورش ظرفیت‌های تربیت بدنی دانش آموزان و زمینه سازی برای شرکت آن‌ها در مسابقات بین المللی و کسب رتبه‌های جهانی فراهم شده است.

وی گفت: اصولا ورزش دانش آموزی پایه و اساس ورزش همگانی است، ورزش دانش آموزی پایه و اساس ورزش حرفه‌ای است و ورزش دانش آموزی پایه و اساس ورزش قهرمانی محسوب می‌شود به طوری که ورزش از مدرسه آغاز می‌شود و در مدرسه تبدیل به یک رفتار و عادت مستمر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تمام قهرمانان ملی و ورزشی کشور سابقه حضور پررنگ و موفقیت آمیز در ورزش‌های دانش آموزی را دارند، به عنوان مثال موفقیت‌هایی مثل مدال جهانی برنز در رشته دوومیدانی دختران برای نخستین بار در سال گذشته، قهرمانی آسیا در فوتسال در سال جاری، قهرمانی المپیک دانش آموزی کشتی آزاد و فرنگی در سال ۹۸، عنوان سوم جهان در بسکتبال در سال ۹۶ از دستاورد‌های مهم ورزش دانش آموزی است.

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به شیوع کرونا گفت: کرونا همه فعالیت‌ها را تحت شعاع قرار داد، اما به جای راه‌های مسدودشده ما توانستیم راه بسازیم و راه را پیمودیم و تلاش کردیم با طراحی و اجرای خلاقانه اجازه ندهیم که تعطیلی مدرسه موجب اختلال در آموزش شود.

وی افزود: با طراحی برنامه خلاقانه در زیست بوم جدید، تاب آوری اجتماعی دانش آموزان را ارتقا دادیم و امروز در شبکه اجتماعی دانش آموزی یا همان شبکه شاد تمام محتوای آموزشی تمام پایه‌های تحصیلی عرضه شده و تمام دانش آموزان دوازده پایه تحصیلی عضو آن هستند.

 حاجی میرزایی گفت: ۱۲ و نیم میلیون در کانال درسی تربیت بدنی هستند و ۷ و نیم میلیون نفر از فعالیت‌های متفرقه تربیتی استفاده می‌کنند و ۳۳ هزار مربی تربیت بدنی که هزار و ۴۰۰ نفر دکترای تربیت بدنی را دارند در این شبکه‌ها عضو هستند.

وی افزود: دولت شما (دولت روحانی) باتوجه به اهمیت ورزش نقش درخشانی داشته چنانچه سرانه ورزشی به ازای هر دانش آموز در طول دولت تدبیر و امید دو برابر شده یعنی تا قبل از دولت تدبیر و امید یک میلیون و ۸۶۵ هزار مترمربع فضای باز و سرپوشیده وجود داشت و هم اکنون به ۳ میلیون و ۸۸۷ مترمربع رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما سال ۹۲ را با ۲۵ طرح ورزشی آغاز کردیم و امروز ۱۸۰ طرح ورزشی افتتاح می‌شود.

 حاجی میرزایی افزود: در این طرح‌ها امروز با احداث ۱۸۳ طرح ورزشی و اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان بیش از ۱۸۴ هزار مترمربع به سرانه ورزشی دانش آموزان اضافه شده و زمینه استفاده ورزشی برای یک میلیون دانش آموز برای ورزش استاندارد فراهم شده است.

همچنین در این مراسم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه ارائه کرد و سپس با دستور آقای روحانی فعالیت ۱۳ هتل همراه با ۱۲۲ طرح گردشگری و تفریحی با ظرفیت سه هزار و ۵۱۳ تخت اقامتی و با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان آغاز شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code