| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
معاون کل وزیر بهداشت:
    ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۰۸:۴۳    کد خبر: 213479

باید به نحوی رعایت کنیم که شب عید راحتی داشته باشیم.

به گزارش نگاه ایران، دکتر ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: در ۲ ماه اخیر روند کاهشی قابل توجهی داشته ایم، اما با توجه به جهش‌های ویروس و تغییر رفتار مردم و کاهش رعایت پروتکل ها، شرایط بسیار حساس و شکننده است.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: اگر عادی انگاری شود و فکر کنیم کرونا تمام شده همان بلایی سرمان خواهد آمد که فروردین و در موج‌های بعد بیماری سرمان آمد و شرایط ممکن است بسیار وخیم‌تر شود.

حریرچی با بیان این که باید روند نزولی بیماری را حفظ و نزولی‌تر کنیم گفت: ما طرح کنترل هوشمند تردد را داریم که از اوایل آبان شروع شده و ادامه دارد و یک تعهد همگانی است، با همین کنترل هوشمند و طرح شهید سلیمانی بیماری و مرگ و میر‌ها کاهش یافت و کلید اصلی در این مسیر هم همکاری خود مردم بوده است و خود مردم هستند که باید پروتکل‌ها را رعایت کنند تا روند صعودی بیماری برنگردد که اگر روند بیماری باز صعودی شود عواقب بسیاری وخیمی خواهد داشت.


معاون کل وزیر بهداشت گفت: معیار مرگ و بیماری در کرونا صفر است و تا وقتی که حتی یک بیمار هم داریم احتمال پخش و شعله ور شدن بیماری وجود دارد.

حریرچی با اشاره به اینکه هر اقدامی که برای افزایش درآمد اقشار آسیب پذیر با رعایت پروتکل‌ها قابل انجام است افزود: ولی آنچه که مغایر با دستورالعمل ها باشد و موجب افزایش درآمد این اقشار هم نشود ممنوع است.

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و شتسشوی مرتب دست‌ها گفت: زدن ماسک خیلی مهم است، زیرا هنوز هم هیچ یک از واکسن‌های ساخته شده به انداز ماسک در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر نیست.

حریرچی با اشاره به اهمیت تهویه هوا در فضای‌های بسته در جلوگیری از سرایت بیماری، در خصوص میزان تردد‌ها گفت: تعداد تردد جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل که کرونا نبوده، ۲ درصد رشد داشته است که جای تعجب دارد و تردد افراد هم کلا نسبت به سال قبل فقط ۴ درصد کاهش داشته است که به علت تاثیری که تردد‌ها در افزایش بیماری دارد بسیار خطرناک است.

دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا هم در ارتباط تصویری با برنامه ساعت منع تردد شبانه را از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در تمام شهر‌های کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط شکننده، منع تردد را به شهر‌های زرد و مهمانپذیر افزایش داده ایم و به همین علت کلا مسافرت به ۳ استان شمالی ممنوع است.

او با اشاره به ۳۰ هزار پلمب متخلفان و ناقضان پروتکل‌ها و ۶ میلیون جریمه گفت: باید به نحوی رعایت کنیم که شب عید راحتی داشته باشیم.

رئیسی گفت: در حال حاضر ۱۸ شهر نارنجی داریم که ۱۵ شهر مربوط به استان مازندران و ۳ شهر مربوط به استان گیلان است و ۱۲۴ شهر زرد و ۳۰۶ شهر آبی داریم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code