| دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات خبرگان و ریاست جمهوری حداقل و حداکثر سن وجود ندارد.

به گزارش نگاه ایران،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سید اسماعیل موسوی با بیان اینکه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ما چهار انتخابات را برگزار خواهیم کرد، گفت: بر اساس روزشمار انتخابات ۵ مقطع زمانی وجود دارد و شروع کار در اسفند ماه با ثبت نام داوطلبان شورای شهر خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: ثبت نام میان دوره مجلس را در هشتم فروردین داریم، ثبت نام مجلس خبرگان رهبری را داریم و بعد از آن ثبت نام داوطلبان شورای روستا‌ها و عشایر را به مدت یک هفته خواهیم داشت.

وی گفت: قوانین شرایط مختلفی را برای داوطلبان در نظر گرفته است؛ مثلا برای انتخابات شورا‌ها حداقل ۲۵ سال سن را در نظر گرفتیم درحالی که برای مجلس ۳۰ سال سن مد نظر است.

موسوی ادامه داد: سقف ۷۰ و ۷۵ سال سن برای انتخابات شورا‌ها در نظر گرفته شده است، اما برای انتخابات خبرگان و ریاست جمهوری حداقل و حداکثر سن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از نظر مدرک تحصیلی برای انتخابات شورا‌های روستا باید نامزد‌ها سواد خواندن و نوشتن داشته باشند، اما در انتخابات روستای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت، حداقل دیپلم لازم است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در شهر‌ها بسته به نوع جمعیت، فوق دیپلم، لیسانس و بالا‌تر از لیسانس مدنظر ماست.

وی گفت: در کلان شهر‌ها حداقل مدرک لیسانس و بالاتر از آن است و برای انتخابات مجلس نیز فوق لیسانس مد نظر ماست.

موسوی؛ اجتهاد را ملاک انتخاب بر اساس مدرک تحصیلی بیان کرد و افزود: سایر موارد نیز بر اساس ملاک‌های شورای نگهبان در هنگام تایید صلاحیت‌ها در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: پیش از انتخاب آزمونی برگزار می‌شود که در صورت موفقیت، افراد خواهند توانست در انتخابات ثبت نام کنند.

موسوی گفت: مدرک تحصیلی برای ریاست جمهوری مدنظر نیست و افراد با هر مدرک تحصیلی می‌توانند ثبت نام کنند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code