| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
    ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۱۲:۳۰    کد خبر: 213433

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران از آغاز طرح نظارتی ایام پایان سال از روز ١١ بهمن ماه خبر داد و گفت: در بازار تخم مرغ همچنان مشکل کمبود عرضه وجود دارد

 به گزارش نگاه ایران ، "محمدی پور" از برگزاری ۲۵ گشت یک شکل علاوه بر گشت‌های قبلی در شهر تهران خبر داد و اعلام کرد که طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید تا آخر فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت: کالا‌های هدف در این طرح نظارتی اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایان سال و همچنین نظارت بر قیمت محصولات میوه و تره بار، گوشت قرمز، تخم مرغ، آجیل، شیرینی و مواد مرتبط با کرونا مثل محصولات ضد عفونی دستکش و ماسک است. همچنین بر امور خدماتی مثل حمل و نقل مسافر، اتو سرویس‌ها و قالیشویی‌ها نظارت ویژه می‌شود و رصد از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا‌ها نیز در دستور کار گشت‌های نظارتی قرار دارد.

وی با اشاره به نظارت بر قیمت کالا‌ها در این طرح افزود: در صورت مشاهده کمبود کالا، وظیفه معاونت نظارت و بازرسی، گزارش کمبود کالا به دستگاه‌های ذی‌ربط و وزارت صمت است.

محمدی پور درباره تفاوت طرح تشدید نظارت بر بازار در آستانه شب عید نسبت به سال‌های گذشته گفت: بازرسان اخیراً به سامانه یکپارچه مشترک بازرسی (سیمبا) مجهز شدند که بر اساس آن بازرسان با استفاده از تبلت و سیم کارتی که در اختیارشان قرار گرفته، برگه گزارش بازرسی و شکایتی که در سامانه ۱۲۴ ثبت می‌شود را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند و اگر به تخلف برخورد کنند به صورت مستقیم گزارش را تنظیم و برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت پروسه اداری بسیار کوتاه شده و رسیدگی به شکایات و تخلفات به صورت آنلاین و دیجیتالی برای سازمان تعزیرات حکومتی منعکس می‌شود.

تخم مرغ به اندازه کافی عرضه نمی‌شود

وی درباره وضعیت بازار تخم‌مرغ گفت: همچنان مشکل کمبود عرضه وجود دارد و هنوز عرضه تخم مرغ در تهران به رغم روزانه ۴۰۰ تن که نیاز این استان است، نرسیده و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان پشتیبانی امور دام روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن تخم‌مرغ در تهران عرضه می‌کنند. 

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت: همچنان توزیع کمتر از تقاضاست که این موضوع به وزارت جهاد کشاورزی برمی‌گردد و مسئولیت وزارت صمت فقط نظارت بر بازار است. اگر عرضه به اندازه کافی انجام شود حتماً قیمت تنظیم بازار اجرا خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code