| سه شنبه، 28 فروردین 1403
وزیر امور خارجه ایران
    ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۰۸:۰۰    کد خبر: 213388

وزیر امور خارجه دیدارهایش در ترکیه با همتای خود و رئیس‌جمهور این کشور را «سازنده»، «دوستانه» و «مفید» توصیف کرد و افزود توافق شد که تنها از طریق همکاری می‌توان ثبات را به منطقه بازگرداند.

به گزارش نگاه ایران محمد جواد ظریف در توییتی به جمع‌بندی دیدارهایش در ترکیه پرداخت و مذاکرات با همتای ترکیه‌ای خود و همچنین رئیس‌جمهور این کشور را دوستانه و مفید توصیف کرد.

ظریف در این خصوص نوشت: گفتگو‌های سازنده، دوستانه و مفید در ترکیه با رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان و وزیر خارجه مولود چاووش اوغلو داشتم. درباره گسترش روابط دوجانبه و همکاری منطقه‌ای--سوریه، عراق و منطقه قفقاز--گفتگو کردیم.

وی افزود: توافق کردیم که تنها راه بازگرداندن ثبات به منطقه از طریق همکاری است.

وزیر امور خارجه که در پنجمین مقصد سفرش به منطقه، بعدازظهر امروز (جمعه) در استانبول با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد. مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار حضور داشت.

وزیر خارجه در این دیدار عنوان کرد مقامات ایرانی منتظر سفر اردوغان به تهران برای شرکت در نشست عالی راهبردی دو کشور و همچنین سران کشور‌های روند آستانه هستند.

ظریف همچنین در خصوص مناسبات تهران و آنکارا گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در شرایط دشوار با یکدیگر روابط بسیار خوبی داشتند و در هر شرایطی این روابط را با جدیت ادامه خواهند داد.

وی گفت: اکنون فرصت برای شش کشور (ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) فراهم است که بتوانیم در مسیر سازندگی و اتصالات زمینی، انرژی و ریلی با همدیگر کمک کنیم و امیدوارم این همکاری‌ها به شکلی علیرغم برخی ملاحظاتی که برخی کشور‌ها دارند، شدنی باشد و نسبت به آینده بسیار خوشبین هستم.

وزیر خارجه ایران پیشتر هم در نشست خبر مشترک با همتای ترکیه‌ای خود حضور یافت. مولود چاووش اوغلو در این نشست ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه تهران، ابراز امیدواری کرد دولت جدید این کشور به توافق هسته‌ای بازگردد.

ظریف پیش از این به باکو، مسکو، ایروان و تفلیس سفر و با مقامات این کشور‌ها دیدار کرده بود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code