| چهارشنبه، 29 فروردین 1403

وزیر بهداشت گفت: از مردم تقاضا می کنیم کاهش آمار فوتی را به منزله عادی انگاری اوضاع تلقی نکنند. اگر باز هم با این دستاوردها به سمت این تفکر برویم که اوضاع به سمت عادی شدن می رود، ممکن است در دقیقه ۹۰ از گوشه های زمین گل بخوریم.


 به گزارش نگاه ایران به تقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر سعید نمکی، درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور، عنوان کرد: امروز دومین روزی است که مرگ زیر ۴۰۰ نفر ناشی از این بیماری را (بعد از حدود یکماه) در کشور تجربه می‌ کنیم و تعداد مرگ‌ ها به حدود ۳۸۹ مرگ رسیده و این دستاورد بسیار ارزشمندی است.
 
وی گفت: به دنبال صبوری، همدلی و همراهی که بین مردم و مسئولان در همه دستگاه ‌ها و سازمان‌ های مردم نهاد، بسیج، هلال احمر و سایر دستگاه ها و نهادها شکل گرفته و کمک‌ هایی که وزارت کشور و فرماندهی عملیاتی قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده‌ اند، امروز شاهد کاهش مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در کشور هستیم. اما، از مردم تقاضا می کنیم این کاهش آمار را به منزله عادی انگاری اوضاع تلقی نکنند.
 
نمکی تصریح کرد: این دستاورد مژده ‌ای به مردم ایران است. این درحالی است که سازمان‌ های علمی بین المللی برآورد کرده بودند که تعداد مرگ‌ های ما در این ماه به حدود ۸۰۰ تا هزار نفر می ‌رسد. همانند این پیش بینی برای کشورهایی مثل آمریکا و فرانسه شده بود که صحیح درآمد. در مجموع مولفه مشارکت مردم و دستگاه ‌ها، هلال احمر، بیمارستان‌ ها، بهیاران، بهورزان، کادر بهداشت و درمان در سطح درمانگاه‌ های سرپایی، در این زمینه بسیار به ما کمک کرد.
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: از مردم تقاضا می کنیم این آمار را به منزله عادی انگاری اوضاع تلقی نکنند. اگر باز هم با این دستاوردها به سمت این تفکر برویم که اوضاع به سمت عادی شدن می رود، باز هم همانند آنچه که در اردیبهشت ماه گفتم، ممکن است در دقیقه ۹۰ از گوشه های زمین گل بخوریم.
 
وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد: این ویروس، ویروس پیچیده ‌ای است، دچار موتاسیون شده و شیوع آن بسیار بالاتر از ماه های قبل است. بنابراین، زحمات همکاران ما را به باد فراموشی نسپارید، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید تا بتوانیم در روزهای آینده خبرهای بهتری در این زمینه داشته باشیم./207

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code