| سه شنبه، 28 فروردین 1403

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هیات رییسه به آیین‌نامه عمل کرده و سوال از رییس جمهوری دنبال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی این مطلب را در جلسه علنی امروز -چهارشنبه-مجلس و در پاسخ به تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت بیان کرد.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با خطار اصل ۸۸ قانون اساسی و همچنین تذکر ماده ۲۱۰ آیین نامه داخلی مجلس گفت: حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان بحث سوال از رییس جمهوری را امضاء کردند و این حق نمایندگان است و قانون نیز این اجازه را به آنها داده است،  در مجلس دهم علاوه بر این ‌که مجلس شورای اسلامی با دولت هماهنگ بود هیات رییسه سوال از رییس جمهوری را اعلام وصول کرد.

وی افزود: بنابر آیین‌نامه هیات رییسه یک هفته فرصت دارد سوال را به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع دهد و نماینده رییس جمهوری با حضور در کمیسیون‌ها به سوالات پاسخ دهد، در صورت قانع نشدن نمایندگان، رییس جمهوری باید به مجلس شورای اسلامی آمده و پاسخگوی سوال نمایندگان باشد.

کوچکی نژاد سوال کرد: «چرا هیات رییسه به آیین‌نامه عمل نمی‌کند و با گذشت چند ماه هنوز سوال از رییس جمهوری را اعلام وصول نکرده است.»

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ وی گفت: هیات رییسه به آیین‌نامه عمل کرده و سوال از رییس جمهوری نیز دنبال خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code