| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: امام جمعه رشت با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی در مدیریت جامعه گفت: مسئولان باید در تصمیم گیری با برنامه ریزی گام بردارند تا دچار خطا و اشتباه نشوند.

به گزارش فارس ، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان رشت با اشاره به جایگاه نظام خانواده در اسلام اظهار کرد: ازجمله دستاوردهای برنامه ریزی در زندگی زن و شوهر جوان این است که انسان را از خطاها و اشتباهات مصون نگاه می دارد چراکه کسی که با برنامه زندگی می کند در همه مسائل زندگی اشتباهی از سوی او رخ نداده یا اشتباه کوچکی از او سر نی دهد.

وی با بیان اینکه انسان بسیاری از کارهایی که بدون برنامه ریزی انجام می دهند به حسرت و کاش ها مبدل می شود گفت: کسانی که با برنامه ریزی در زندگی پیش بروند یا خطایی پیش نمی آید و یا آن اشتباه اندک است.

امام جمعه رشت با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی در مدیریت جامعه افزود: اهمیت برنامه ریزی در تصمیم گیری ها صرفاً مخصوص خانواده ها نیست بلکه مسئولان نیز باید در تصمیم گیری با برنامه ریزی گام بردارند تا دچار خطا و اشتباه نشوند.

فلاحتی با بیان اینکه وقتی مسئولی پس از اخذ مسئولیت همه کاره ای مسئولیت های پیشین را ویرانی ببیند نشان از بی برنامگی مدیر و مسئول قبلی بوده گفت: اولین دستاورد برنامه ریزی در زندگی انسان، منجر به کاهش لغزش ها و خطاها می شود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه برنامه ریزی زوج جوان را از فقر و مشکل اقتصادی دور می دارد افزود: برنامه داشتن موجب افزایش مال می شود و بی برنامگی موجب ویرانی مال های فراوان می شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از سرمایه ها در مسائلی هزینه شده بود که دستاوردی نداشت گفت: اگر برای سرمایه گزاری برنامه ریزی درست صورت می گرفت دستاوردی مفید و مؤثر از آن دیده می شد.

فلاحتی با بیان اینکه برخی ها به این باور رسیده اند که برای رسیدن به اهداف خود باید فلان مسئولیت را به دست آورند تصریح کرد: برادران و خواهران برای به دست آوردن ثروت حاضرید به چه کارهایی دست زنید و اگر به دست آوردید به چه نتیجه ای می رسید؛ آن هنگام که مرگ به سراغ انسان آمد عذاب آن را شما متحمل می شوید تا دیگران به لذت های آن دست پیدا کنند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code